Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De Black Friday 2024, romanii vor cheltui 3.116 lei, in medie (studiu)


93% dintre romani sunt familiarizati cu Black Friday (care are loc anul acesta pe 8 noiembrie), iar dintre acestia aproximativ 60% si-au planificat achizitii cu aceasta ocazie, potrivit unui studiu recent, realizat de Kantar Romania in octombrie 2024. Compania transmite, intr-un comunicat de presa, ca a folosit un esantion de 2.001 respondenti, de 18-65 de ani.

„Black Friday continua sa fie un fenomen de amploare in Romania, 9 din 10 persoane cu varsta intre 18 si 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment si mai mult de jumatate doresc sa cumpere ceva. Acest lucru subliniaza importanta evenimentului pentru economie si pentru sectorul de e-commerce, care beneficiaza de pe urma acestei perioade de varf in vanzari”, transmite Gabriela Georgescu (Senior Client Service, Kantar Romania).

Bugetul alocat pentru cumparaturile facute in aceasta perioada de reduceri a crescut cu 231 lei YoY, pana la 3.116 lei. Astfel, procentul celor care isi propun sa cheltuiasca peste 3.000 de lei a crescut semnificativ: in 2022, era de 21%, acum a crescut la 30%. Interesul pentru produse cosmetice a inregistrat cea mai mare crestere din ultimii ani, in special in randul femeilor, in cadrul segmentelor de varsta 25-34 si 45-55 de ani si al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.

Studiul a descoperit ca televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) si masinile de spalat (19%) conduc topul achizitiilor planificate de Black Friday 2024. Dar preferintele variaza, in functie de varsta: fata de nivelul general, tinerii de 18-24 de ani se orienteaza mai ales catre haine si telefoane mobile (ambele 40%), sau  laptopuri (17%); pentru segmentul 25-34 de ani, se evidentiaza un interes mai mare decat media pentru haine (34%) si cosmetice (15%); romanii de 35-44 de ani isi doresc mai mult electrocasnice mari, cei din intervalul 45-55 de ani se gandesc mai mult sa cumpere televizoare (42%) si aragaze (13%); cei din segmentul 56-65 ani „vaneaza” mai mult decat restul articole Home & Deco (16%), produse alimentare si bauturi (14%).

Leave a reply