Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum a ajuns NativeCos.com sa vanda deodorant de 100 milioane $, in 2 ani

Start-up-ul NativeCos.com a ajuns sa aiba venituri de 100 de milioane $ in doar 2 ani si sa aiba un profit de 1 milion $/luna. Si totul a inceput cu un produs deloc reusit, a povestit fondatorul Moiz Ali, intr-un interviu cu practicalecommerce.com. Aparut in iulie 2015, la San Francisco, Native a vandut in prima zi o singur produs, dar dupa 2 ani a fost cumparat de Procter & Gamble si astazi are peste 1 milion de clienti online.

Cum si-a crescut Moiz Ali afacerea? Primul pas a fost perfectionarea produsului de baza (un deodorant fara aluminiu), cu ajutorul feedback-ului clientelar: „Aveam un produs destul de mediocru. Am inteles ca oamenii cautau acest produs si ar fi platit mai multi bani pentru asta. Dar prima noastra tentativa nu a fost prea reusita”, a explicat acesta, pentru sursa amintita. Asa ca a petrecut primul an perfectionandu-l. Si, in vara lui 2016, a ajuns la varianta actuala.

Odata ce brandul a inceput sa primeasca review-uri bune si sa aiba clienti fideli (acum are o rata de achizitii repetate de 50%), Native a investit in advertising si marketing. In primii 2 ani, Ali a trimis fiecarui client un e-mail, pentru a-i indemna sa lase un review pozitiv pe site (daca este multumit) sau sa dea un Reply, explicand ce nu i-a placut la deodorantul lor, pentru ca echipa sa incerce sa-l imbunatateasca. S-a concentrat pe recenzii bune si livrare gratuita, a incurajat clientii sa discute despre produs cu prietenii lor si a descoperit ca produsul nu mai este un deodorant pentru barbati: femeile au devenit principalele cliente, recomandandu-si intre ele produsele.

Ali a vandut afacerea cand si-a dat seama ca se dezvolta foarte rapid, ca venituri si profit, ceea ce insemna ca are nevoie de o echipa cu mai multa experienta, la conducere, care sa poata extinde canalele de distributie (produsele pot fi cumparate acum si in magazine offline) si categoriile de produse. In plus, a vrut sa isi diversifice investitiile (99% din banii sai erau investiti in Native, iar acum a investit in imobiliare si alte doua companii e-coommerce).

Brandul Native produce acum deodorant, gel de dus, produse pentru ingrijirea parului si lotiuni cu ingrediente curate, simple, eficiente si cruelty free.​ Magazinul e-commerce livreaza doar in SUA si ofera si posibilitatea unui abonament online: iti alegi produsele dorite si le primesti acasa in functie de periodicitatea aleasa.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply