Cum a ajuns NativeCos.com sa vanda deodorant de 100 milioane $, in 2 ani
Start-up-ul NativeCos.com a ajuns sa aiba venituri de 100 de milioane $ in doar 2 ani si sa aiba un profit de 1 milion $/luna. Si totul a inceput cu un produs deloc reusit, a povestit fondatorul Moiz Ali, intr-un interviu cu practicalecommerce.com. Aparut in iulie 2015, la San Francisco, Native a vandut in prima zi o singur produs, dar dupa 2 ani a fost cumparat de Procter & Gamble si astazi are peste 1 milion de clienti online.
Cum si-a crescut Moiz Ali afacerea? Primul pas a fost perfectionarea produsului de baza (un deodorant fara aluminiu), cu ajutorul feedback-ului clientelar: „Aveam un produs destul de mediocru. Am inteles ca oamenii cautau acest produs si ar fi platit mai multi bani pentru asta. Dar prima noastra tentativa nu a fost prea reusita”, a explicat acesta, pentru sursa amintita. Asa ca a petrecut primul an perfectionandu-l. Si, in vara lui 2016, a ajuns la varianta actuala.
Odata ce brandul a inceput sa primeasca review-uri bune si sa aiba clienti fideli (acum are o rata de achizitii repetate de 50%), Native a investit in advertising si marketing. In primii 2 ani, Ali a trimis fiecarui client un e-mail, pentru a-i indemna sa lase un review pozitiv pe site (daca este multumit) sau sa dea un Reply, explicand ce nu i-a placut la deodorantul lor, pentru ca echipa sa incerce sa-l imbunatateasca. S-a concentrat pe recenzii bune si livrare gratuita, a incurajat clientii sa discute despre produs cu prietenii lor si a descoperit ca produsul nu mai este un deodorant pentru barbati: femeile au devenit principalele cliente, recomandandu-si intre ele produsele.
Ali a vandut afacerea cand si-a dat seama ca se dezvolta foarte rapid, ca venituri si profit, ceea ce insemna ca are nevoie de o echipa cu mai multa experienta, la conducere, care sa poata extinde canalele de distributie (produsele pot fi cumparate acum si in magazine offline) si categoriile de produse. In plus, a vrut sa isi diversifice investitiile (99% din banii sai erau investiti in Native, iar acum a investit in imobiliare si alte doua companii e-coommerce).
Brandul Native produce acum deodorant, gel de dus, produse pentru ingrijirea parului si lotiuni cu ingrediente curate, simple, eficiente si cruelty free. Magazinul e-commerce livreaza doar in SUA si ofera si posibilitatea unui abonament online: iti alegi produsele dorite si le primesti acasa in functie de periodicitatea aleasa.
Leave a reply