Comertul online a crescut cu 5% YoY in Tarile de Jos, in 2024
Anul trecut, consumatorii din Tarile de Jos au cheltuit online 36 de miliarde €, ceea ce reprezinta o crestere de 5% fata de 2023 (cand suma era de 34,7 miliarde €), citim pe ecommercenews.eu. In premiera, majoritatea achizitiilor transfrontaliere au fost plasate pe platforme din China. Aceste date provin din cel mai recent „Thuiswinkel Markt Monitor”, realizat de asociatia olandeza de comert electronic Thuiswinkel.org.
In timp ce sumele cheltuite pe Internet au crescut, numarul achizitiilor facute de olandezi a scazut cu 1%, pana la 345 de milioane. Pe de alta parte, s-a cheltuit cu 2% mai mult pe achizitia de produse fata de 2023, desi s-au cumparat cu 3% mai putine produse. Bugetul alocat serviciilor a fost de +10% YoY.
Anul trecut, 55% dintre consumatorii olandezi au plasat cel putin o data comenzi la un magazin online strain; comparativ, magazinele e-commerce locale se pot lauda cu un procent de 97%. Aproximativ 12% din sumele cheltuite online in tara amintita au mers catre platforme transfrontaliere – asta inseamna aproximativ 4,4 miliarde €.
Dintre comenzile cross-border, 28% – adica 11,5 milioane – au fost plasate in magazine online din China (fata de 21% in 2023). Acestea au reprezentat 434 de milioane €. „Consumatorii olandezi intra din ce in ce mai des pe platforme straine. O crestere puternica inregistreaza in special Imbracamintea, Produsele de bricolaj/pentru gradina, Incaltamintea si produsele de Personal Lifestyle din China. Germania este acum a doua tara ca popularitate (cu 23%), in timp ce Marea Britanie a scazut de la 13% la 7% si a pierdut locul 3 in favoarea SUA”, a transmis Marlene ten Ham (Directorul General Thuiswinkel.org).
Leave a reply