Black Friday: 70% dintre magazinele online nu sunt pregatite pentru cresterile de trafic
Black Friday aduce un numar mare de vizitatori pe site-urile e-commerce, ceea ce poate cauza serioase probleme comerciantilor: de la incarcari greoaie ale paginilor, pana la perioade mari de inactivitate, care se traduc prin pierderi semnificative in vanzari. Perioada cu cele mai mari reduceri din an dubleaza traficul pentru majoritatea magazinelor online si, in unele cazuri, traficul poate fi si de 10 ori mai mare, transmite MxHost, intr-un comunicat de presa.
In acest context, specialistii MxHost (una dintre cele mai mari companii de hosting din Romania) recomanda proprietarilor de magazine online sa-si pregateasca din timp infrastructura, pentru a face fata traficului mare de Black Friday, astfel:
- sa analizeze din timp obiectivele campaniei de Black Friday
- sa faca un stress-test, pentru a fi siguri ce nivel de trafic suporta magazinul lor online
- sa anunte furnizorul de servicii de hosting ca vor oferi reduceri de Black Friday
- sa pregateasca din timp resursele disponibile pentru Black Friday, pentru a primi cat mai multi utilizatori
- specialistii nu recomanda gazduirea de tip shared – acesta are o limita care, odata atinsa, poate face website-ul inaccesibil (resursele sunt limitate, iar scalabilitatea este redusa, necesitand mai mult timp pentru a migra site-ul web pe o solutie scalabila)
- sa ia in calcul accesarea de solutii scalabile – servere private virtuale (VPS) sau servere dedicate – pentru a avea garantia unui upgrade cat mai rapid, in cazul in care nevoia apare; utilizarea VPS (cu un cost de aproximativ 100 €) este o solutie potrivita pentru magazinele online mici si medii, care inregistreaza un trafic mult mai mare de Black Friday si reprezinta cea mai buna solutie, din perspectiva costurilor si a scalabilitatii; in cazul magazinelor online de mari dimensiuni, care vor sa fie pregatite pentru orice nivel de trafic, se recomanda propriul server dedicat (ale carui costuri pot ajunge pana la 300 €)
„Problemele apar, in general, atunci cand magazinele online fac schimbari in planul de gazduire web chiar in ziua de Black Friday, din cauza unor probleme de functionare intampinate atunci, ca timpi mariti de incarcare a site-ului, caderi sporadice ale magazinului online, caderi masive etc. Chiar si atunci, in ziua de Black Friday, se pot opera schimbari, insa acestea pot necesita cateva ore de mentenanta, fapt care va genera pierderi in vanzari. Din aceasta cauza, sfatuim toate magazinele online ce doresc sa pregateasca reduceri de Black Friday sa faca aceste pregatiri de dinainte, astfel incat mentenanta sa poata avea loc intr-un moment cu trafic redus sau inexistent”, noteaza Adrian Chiruta (foto, Fondator MxHost). „Doar aproximativ 30% dintre clienti ne solicita cu cateva saptamani inainte sa operam schimbarile necesare pentru ca magazinul lor online sa faca fata cu brio perioadei de Black Friday. Iar acest procent se extinde la nivelul intregii piete”, mai spune acesta.
Leave a reply