Austriecii dau 4 din 5 comenzi online in magazine cross-border (raport)
Volumul de colete comandate online de austrieci este in crestere, dar majoritatea pachetelor (aproximativ 80% din total) provin din strainatate, informeaza ecommercenews.eu. Majoritatea produselor sunt comandate pe Amazon (liderul de piata reprezinta 25-30% din volumul de colete interne). Platformele chineze au o influenta din ce in ce mai mare (AliExpress, Shein si Temu reprezinta 5-10% din volumul total), in timp ce retailerii e-commerce locali sunt in pierdere.
Aceasta este concluzia la care a ajuns un raport al Osterreichische Post (Posta Austriaca) si Handelsverband Osterreich (Asociatia Austriaca de Retail). Comertul electronic este omniprezent in Austria – 71% dintre comerciantii cu amanuntul offline vand si online, fata de doar 25% in 2019 – cea mai mare parte a sumelor cheltuiter de consumatori pe Internet ajunge in buzunarele companiilor e-commerce straine.
Organizatiile din spatele raportului spera sa stimuleze competitivitatea jucatorilor locali pe piata nationala. Posta Austriaca sprijina comerciantii cu amanuntul autohtoni cu servicii modulare de fulfillment, un serviciu de ridicare a coletelor, livrare si integrari IT. In plus, serviciul postal detine Shopping.at, o platforma online care reuneste ofertele diversilor vanzatori e-commerce austrieci. In urmatoarele luni, acesti vanzatori vor fi sprijiniti de posta si in Germania, unde se va lansa Shopping.at.
Noul studiu confirma cercetarile anterioare, din iunie acest an, cand asociatia austriaca de comert Handelsverband transmitea ca cei aproximativ 6 milioane de cumparatori online austrieci pot alege din peste 12.000 de magazine online interne. Cu toate acestea, majoritatea achizitiilor lor online (54%) au loc transfrontalier. Austriecii finanteaza astfel aproximativ 150.000 de locuri de munca in strainatate.
Leave a reply