Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon, pe locul 4 in top 100 cele mai valoroase branduri din lume, in 2023 (raport)

Apple ramane cel mai valoros brand din lume (880 de miliarde $), pentru al doilea an consecutiv, in topul BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel global in 2023, realizat anual de Kantar. Cel mai recent clasament arata ca valoarea cumulata a primelor 100 de marci din lume se ridica acum la 6,9 trilioane $, anunta Kantar, intr-un comunicat de presa. Google (577 de miliarde $) si Microsoft (501 miliarde $) completeaza primele trei pozitii, detinand si cea mai mare pondere din valoarea cumulata a tuturor marcilor din clasament. Iar Amazon (468 de miliarde $) si McDonald’s (191 miliarde $) se afla pe locurile 4 si 5.

„Desi piata a fost volatila si a fost puternic afectata de situatia macroeconomica globala, perspectiva consumatorilor asupra marcilor s-a dovedit mult mai stabila: cele mai valoroase branduri din lume raman la fel de apreciate ca si pana acum. Pentru cei care au in grija marci sau pentru specialistii in marketing in general, lectiile raman clare: investitiile in marketing cat mai eficiente si o gandire pe termen lung lucruri sunt vitale pentru ca business-ul sa aiba sanse mai mari de crestere”, transmite Martin Guerrieria (Coordonator Kantar BrandZ).

Principalele concluzii ale raportului amintit:

  • in ciuda unei scaderi de 20% a indicelui global fata de 2022, primele 100 de branduri isi pastreaza traiectoria ascendenta pe termen lung, inregistrand o crestere de 47% fata de nivelul de dinainte de COVID (2019)
  • 16 branduri au crescut in valoare, Airtel (locul 76, +24% YoY) si Pepsi (locul 91, +17% YoY) inregistrand cele mai mari cresteri a valorii fata de 2022
  • 9 branduri au revenit in top 100, inclusiv Colgate (locul 95), Sony (locul 99) si Pampers (locul 100)
  • 2 branduri din China au intrat pentru prima data in clasament – Shein (pe pozitia 70) si Nongfu Spring (pe 81)
  • categoriile produselor de Lux, Fast-food si Alimentare (Mancare si Bauturi) s-au dovedit a fi cele mai rezistente la fluctuatiile pietei; in cazul celor din urma, valoarea lor cumulata a scazut cu doar 3% YoY
  • brandurile care si-au imbunatatit capacitatea de a justifica un pret mai mare decat competitia (bazandu-se pe un capital mai puternic de simpatie in randul consumatorilor) au crescut de doua ori mai mult, adaugand – in medie – 67% la valoarea marcii lor, in ultimii 4 ani
  • sustenabilitatea ramane o oportunitate neexploatata suficient – doar 2% dintre cele mai valoroase branduri globale sunt percepute ca fiind „lideri” din aceasta perspectiva
  • TikTok (locul 41) este perceput in continuare ca al doilea cel mai revolutionar brand din Top 100, dupa Tesla (locul 25).

Comentariu ( 1 )

  1. […] Amazon, pe locul 4 in top 100 cele mai valoroase branduri din lume, in 2023 (raport) – ECOMped… […]

Leave a reply