Amazon, dat in judecata pentru ca a intarziat livrarile coletelor online
Gigantul online Amazon a cauzat voit intarzieri ale livrarilor comenzilor abonatilor Prime si acum este dat in judecata de clientii afectati, anunta arstechnica.com. Acestia din urma locuiesc in District of Columbia (Washington), in zone cu venituri mici, la est de Raul Anacostia, incadrate in codurile postale 20019 si 20020.
In cadrul procesului, procutorul general Brian Schwalb mentioneaza ca Amazon a incalcat o lege locala de protectie a consumatorilor. La mijlocul lui 2022, platforma e-commerce a incetinit in secret livarile in zona, transferand coletele de la livratorii proprii la servicii de livare terte (ca USPS sau UPS), care sunt mai lente. Asta a determinat livrarea cu intarziere a produselor, dar Amazon nu a comunicat schimbarea; prin urmare, aproximativ 48.000 de abonati au fost mintiti in legatura cu abonamentul Prime, pe care l-au platit crezand ca vor beneficia de livrare rapida (principalul lui avantaj).
Procurorul general a acuzat Amazon ca aceste persoane au fost discriminate pe nedrept, taxate excesiv pentru servicii inferioare si impiedicate sa gaseasca alternative mai bune pentru nevoile lor de baza. Acesti abonati au comandat 4,5 milioane de colete in ultimii 4 ani, dar timpii de livrare au devenit treptat inexplicabil mai mari, sustine Schwalb. In 2023, doar aproximativ 25% dintre pachete au ajuns in 2 zile la destinatari; inainte de schimbarea livratorilor finali de catre Amazon, procentul era de 72%!
In plus, Amazon a mintit clientii care s-au plans de livrarea lenta: compania a ascuns modificarea si le-a transmis ca este o coincidenta. Kelly Nantel (purtatoare de cuvant Amazon) a transmis ca afirmatiile clientilor sunt „categoric false” si ca orientarea catre livratori terti s-a facut „pentru a pune pe primul loc siguranta curierilor Amazon”, care erau atacati in zona.
Leave a reply