10 idei ingenioase de pagini de eroare 404
O eroare 404 e un mesaj HTTP standard care ii arata utilizatorului fie ca a scris gresit URL-ul, fie ca pagina pe care o cauta nu mai exista la acea adresa. Cand primesc un mesaj 404 Not Found, majoritatea oamenilor sunt frustrati si destui reactioneaza prin inchiderea completa a site-ului respectiv. Prin urmare, o pagina 404 ar trebui sa fie creativa, sa ajute clientul, sa il distreaze si sa il determine sa nu va paraseasca site-ul. Cum obtineti o pagina 404 cu vino-ncoa’, care sa atraga clientul, nu sa il indeparteze? Getelastic.com spune asa:
- in primul rand, trebuie sa aveti una: nimanui nu ii place sa vada pe ecran doar clasica „Error 500 – Internal Server Error”
- nu dati vina pe client pentru greseala produsa; scrieti „Ne pare rau. A avut loc o eroare”, in loc de „Nu exista nicio pagina cu aceasta adresa, ati gresit, incercati mai tarziu”
- folositi-va brand-ul, mentionati-va produsele, includeti imagini cu acestea sau faceti sugestii care trimit utilizatorul cu gandul direct la ce vindeti
- includeti imagini puternice, contrastante optic, bogate in culori, care sa se potriveasca cu design-ul site-ului vostru
- folositi jocuri de cuvinte si glume; asa, mesajul de eroare il va face sa zambeasca pe client, nu sa inchida site-ul
- oferiti clientului mai multe link-uri/optiuni de a reveni la site
- includeti un search box
Am ales mai jos cateva exemple creative de pagini 404, care imbina elementele de mai sus (via blog.hubspot.com si blog.amasty.com):
- Bluegg.co.uk: stim cu totii clipurile virale in care capre de toate marimile si culorile sunt filmate in timp ce tipa ca un om; compania britanica de webdesign Bluegg a inclus in pagina lor de eroare unul dintre aceste clip-uri populare pe YouTube, iar rezultatul e simplu si eficient – „Ahhhhhhhhhhh! Aceasta pagina nu exista. Te poti duce inapoi pe homepage sau poti ramane aici si asculta o capra tipand ca un om.”
- CSS-Tricks.com: o trimitere clara la brand, aceasta pagina 404 are in spate un concept simplu – pagina afisata e rupta ca un ambalaj de cadou, pentru a dezvalui dedesubt standardul de formatare CSS.
- BlueDaniel.com: site-ul studioului de film al lui Daniel Karcher are o pagina 404 care parca te arunca intr-un scurtmetraj, face referire la serialul „Lost” si te trimite elegant la homepage.
- Lego.com foloseste o imagine puternic legata de brand si e un exemplu perfect de impletire intre branding si o imagine colorata si haioasa.
- GitHub.com: site-ul de software parodiaza o replica celebra din „Star Wars” („Acestia nu sunt droizii pe care ii cauti” devine „Aceasta nu este pagina pe care o cauti”) si include si un efect optic interesant.
- Patagonia.com (imbracaminte si echipamente pentru drumetii) a ales o imagine puternica, de impact, si un text amuzant: „Ne pare rau. Pagina pe care o cauti a plecat din Patagonia.com si s-a alaturat unei trupe de heavy metal. Ne cerem scuze pentru deranj şi pentru zgomot.”
- OrangeCoat.com ofera servicii de webdesign si pagina lor 404 e cat se poate de creativa, aratandu-i vizitatorului un flowchart, cu optiuni diferite care il ajuta sa-si dea seama de ce a primit eroarea cu pricina.
- HomestarRunner.com (site care contine desene animate si jocuri animate in Flash) combina imaginea cu sunetul, intr-o pagina de eroare desenata de mana.
- KarmaLoop.com vinde imbracaminte si incaltaminte, asa ca imaginea folosita de ei e perfect aleasa – amuzanta, legata de brand, puternica!
- Converse.com ofera un exemplu excelent de pagina de eroare minimalista, care are – totusi – impact.
Leave a reply