Walmart avanseaza in e-commerce incet, dar sigur
Ritmul lent in care Wal-Mart Stores Inc., cel mai mare retailer fizic din lume, paseste in lumea digitala da roade, scriu cei de la reuters.com. Compania in valoare de 218 miliarde $ – care a platit 3 milioane $ pentru a cumpara Jet.com in august anul trecut – incepe sa devina relevanta in e-commerce: vanzarile i-au crescut, competitia cu Amazon se incinge.
Pentru a detalia, in august – octombrie (imediat dupa cumpararea Jet.com), vanzarile online au crescut cu 20% fata de aceeasi perioada a lui 2015, procent aproape dublu fata de cel inregistrat in trimestrul anterior, inainte de a bate palma cu Jet. In plus, Wal-Mart a cumparat 10% din actiunile chinezilor de la JD.com si se gandesc sa repete miscarea cu indienii de la Flipkart.com. Planul este o crestere e-commerce de 20 – 30% (rata anuala compusa de crestere) in urmatorii 3 ani, axandu-se pe online si nu pe deschiderea de noi magazine fizice.
Mashable.com noteaza ca, dupa tranzactia de pe final de vara, Jet.com a lasat in urma modelul vechi al reclamelor TV si s-a orientat complet spre spatiul digital, crescand bugetul in acest domeniu de 250 de ori fata de acceasi perioada a anului trecut. Asta in timp ce rivalii de la Amazon au facut fix pe dos: de obicei absenti de pe TV, acum gigantul e-commerce a cheltuit mai mult decat Walmart, Target si Macy’s pe reclame televizate.
In calea succesului online dorit de CEO-ul companiei Wal-Mart (Doug McMillon) si de Marc Lore (fondatorul Jet.com, actualul head of e-commerce la Wal-Mart) mai stau doar problemele legate de serviciul relatii cu clientii si imaginea dubioasa a magazinelor fizice Walmart. In plus, nu trebuie uitat faptul ca site-ul celor de la Amazon e mai usor de utilizat, ofera optiuni de livrare mai bune si are cel mai mare numar de produse listate online din lume.
Leave a reply