Turcia: piata e-commerce = 50 miliarde ₺ pana in decembrie 2018 (raport)
Piata comertului electronic s-a dezvoltat enorm in ultimii ani in Turcia, scrie dailysabah.com (citand un raport de specialitate), iar la finalul acestui an va avea o valoare totala de 50 miliarde lire turcesti (echivalentul a 8 miliarde €), o crestere fata de cele 42,4 miliarde ₺ din 2017 si cele 30,8 miliarde ₺ din 2016: 6 din 54 de milioane de internauti turci au cumparat ceva pe Internet in 2018. 70% din traficul e-shop-urilor este generat pe canale mobile, iar aproape 50% dintre cumparaturi se fac pe telefoane. Cel mai des se cumpara asa imbracaminte.
Emre Ekmekçi (Directorul E-commerce Businesses Association) subliniaza conditiile optime comertului electronic din tara lui: rata de penetrare a Internetului creste rapid, cea de penetrare a smartphone-urilor e peste media mondiala, includerea in sectorul e-commerce a afacerilor mici si mijlocii le-a permis turcilor sa compare preturile multor produse si sa le gaseasca online, iar consumatorii se adapteaza foarte repede la dezvoltarile din domeniul digital.
Cat despre viitor, „consumatorii nu vor sa se piarda printre produse care nu ii intereseaza si vor o experienta de shopping complet privata. Prin urmare, inteligenta artificiala si algoritmii la scara larga vor fi o parte indispensabila a e-commerce-ului. In plus, realitatea virtuala si augmentata, adica VR si AR, vor aduce experienta de cumparare la un nivel perfect, atat in retail, cat si in e-commerce”, a transmis Ekmekçi, care crede ca intrarea pe piata turca a gigantului Amazon (in toamna aceasta) este un semn bun.
Leave a reply