Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Studiu: Care sunt categoriile de produse preferate de cumparatorii online?

GEMIUS a realizat in luna august a acesttui an studiul „eCommerce 2014”, despre preferințele de folosire a comertului online in Romania. (preferinte ale utilizatorilor de Internet fata de cumparaturile in magazinele online).

Studiul s-a derulat pe un esantion de 1200 de respondenti care a fost ajustat folosind ponderarea pe sexe, varsta, localitate si educatie. Acest esantion este reprezentativ pentru utilizatorii de internet cu varsta mai mare de 15 ani. Datele s-au colectat in perioada 08.08.2014 – 03.09.2014.

Cei mai multi utilizatori romani de internet au cumparat online haine si accesorii: 58%Produsele electronice se regasesc de asemenea, intre achizitiile online obisnuite: electrocasnice 47%, gadget- uri 42%, computere si hardware 39%O alta categorie populara este cea de carti, filme si muzica, cu 44% dintre utilizatorii romani de internet care declara ca au cumparat acest tip de produse.

Cele mai putine achizitii online sunt inregistrate de produse cum ar fi mancarea (11%), jocurile video (10%) si obiectele pentru colectionari (5%). 

Utilizatorii au fost intrebati apoi si care vor fi produsele pe care au de gand sa le cumpere online in viitor. Cea mai mare diferenta intre preferintele trecute (ce au cumparat deja online) si cele viitoare (ce vor cumpara) ale utilizatorilor se regaseste in 4 categorii mai mici: mobila (+11 puncte procentuale – pp), articole pentru colectionari (+8pp), mancare (+8pp) si bilete la film si la teatru (+7pp). Aceste categorii vor inregistra cea mai mare crestere in viitor, in timp ce, categorii dominante din trecut vor suferi o scadere in popularitate: haine si accesorii (-18pp), computere si hardware (-11pp), filme, carti si muzica (-7pp). 

Utilizatorii au fost intrebari si despre cat au cheltuit online, iar din raspunsuri a rezultat un cos de cumparaturi mediu in valoare de 470 de lei, reprezentand un procent de 20% din totalul cheltuielilor pe magazinele online intr-un an (2260 de lei) . Tot de aici din aceasta imagine mai tragem concluzia ca romanii fac in medie aproximativ 5 achizitii online pe an. 

Puteti descarca GRATUIT acest studiu dand click pe acest link: http://goo.gl/HGyglm

Leave a reply