Studiu Usability – Amplasarea principalelor componente web ale unui magazin online
Rezultatele studiului de usability cu privire la amplasamentul principalelor butoane web ale unui magazin online – sondaj inceput in anul 2009
Acest chestionar, pe care va invit sa il share-uiti si voi amicilor si userilor vostri, clienti simpli de magazine online, a fost lansat in anul 2009 si inca primeste date. De-a lungul timpului am mai promovat acest studiu, si de cate ori am share-uit linkul formularului de colectare de date, am mai strans cateva.
Cu ajutorul vostru acest studiu poate insemna mult in constructia layoutului unui magazin online si poate ajuta echipele de UX si de HTML/front-end sau UI, echipele care sunt responsabile de usability in cadrul companiilor de programare / dezvoltare pentru site-uri de ecommerce. Este singurul de acest fel din Romania, si de fapt singurul in acest moment la nivel international.
Pentru a ajuta acest studiu va rog sa trimiteti prietenii si utilizatorii site-urilor voastre sa completeze chestionarul.
Destul cu introducerea, iata datele (locatia cu cele mai multe voturi este cea mai apropiata de negru):
- cea mai hotarata opinie in legatura cu vreun link, l-a capatat linkul catre home/acasa/pagina principala, cu pozitia stanga sus de 65%, si ele si cel mai votat link (avantajat ca era primul in chestionar)
- o amplasare la care nu ma asteptam sa iasa in pozitia respectiva, este cea a campului de cautare de produse, cautarea interna a unui magazin online, care in proportie de 37% a iesit in caroiajul dreapta sus. Eu ma asteptam sa fie undeva mai central, tot pe primul rand.
- interesanta este si pozitionarea termenilor si conditiilor de catre 29% dintre votanti pe centru, pe ultimul rand din caroiaj.
Toate rezultatele sunt publice (veti gasi cifrele si procentele pe fiecare caroiaj) si le gasiti urmand acest link.
Astept comentariile voastre, si sprijinul vostru in colectarea de voturi ale „utilizatorilor nespecialisti” pe chestionarul de usability.
Leave a reply