Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Studiu Usability – Amplasarea principalelor componente web ale unui magazin online

Rezultatele studiului de usability cu privire la amplasamentul principalelor butoane web ale unui magazin online – sondaj inceput in anul 2009

 

Acest chestionar, pe care va invit sa il share-uiti si voi amicilor si userilor vostri, clienti simpli de magazine online, a fost lansat in anul 2009 si inca primeste date. De-a lungul timpului am mai promovat acest studiu, si de cate ori am share-uit linkul formularului de colectare de date, am mai strans cateva.

Cu ajutorul vostru acest studiu poate insemna mult in constructia layoutului unui magazin online si poate ajuta echipele de UX si de HTML/front-end sau UI, echipele care sunt responsabile de usability in cadrul companiilor de programare / dezvoltare pentru site-uri de ecommerce. Este singurul de acest fel din Romania, si de fapt singurul in acest moment la nivel international.

Pentru a ajuta acest studiu va rog sa trimiteti prietenii si utilizatorii site-urilor voastre sa completeze chestionarul.

Destul cu introducerea, iata datele (locatia cu cele mai multe voturi este cea mai apropiata de negru):

  • cea mai hotarata opinie in legatura cu vreun link, l-a capatat linkul catre home/acasa/pagina principala, cu pozitia stanga sus de 65%, si ele si cel mai votat link (avantajat ca era primul in chestionar)

  • o amplasare la care nu ma asteptam sa iasa in pozitia respectiva, este cea a campului de cautare de produse, cautarea interna a unui magazin online, care in proportie de 37% a iesit in caroiajul dreapta sus. Eu ma asteptam sa fie undeva mai central, tot pe primul rand.

  • interesanta este si pozitionarea termenilor si conditiilor de catre 29% dintre votanti pe centru, pe ultimul rand din caroiaj.

Toate rezultatele sunt publice (veti gasi cifrele si procentele pe fiecare caroiaj) si le gasiti urmand acest link.

Astept comentariile voastre, si sprijinul vostru in colectarea de voturi ale „utilizatorilor nespecialisti” pe chestionarul de usability.

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply