Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Moda digitala castiga teren: Nike vrea sa vanda online incaltaminte virtuala

Dupa Facebook, si compania Nike se pregateste de metavers, citim pe cnbc.com: Nike a depus 7 cereri de marca comerciala, care indica faptul ca vrea sa vanda incaltaminte si imbracaminte sport de brand in lumi virtuale (jocuri video, platforme online). Actele depuse la U.S. Patent and Trademark Office include cereri pentru Nike, sloganul Just Do It, dunga swoosh din logo-ul propriu si logo-urile Air Jordan si Jumpman.

Ideea nu e ceva nou: imbracamintea digitala (creata din pixeli, nu din textile) este in tendinte, hainele virtuale urmand a fi folosite in metavers la fel cum skin-urile sunt folosite in jocurile video, noteaza vice.com. Cumparatorii pot purta aceste tinute prin intermediul realitatii augmentate (AR) si a imaginilor modificate digital.

Printre companiile care vand de ceva timp piese vestimentare digitale se numara DressX (lansata in august 2020): produsele de Fashion sunt create de companie pe cont propriu sau incolaborare cu diversi designeri digitali. Potentialul client le probeaza via AR si, daca vrea sa cumpere ceva, incarca o poza cu el insusi pe site sau in aplicatie, urmand sa primeasca (in 1-2 zile) o poza editata, in care poarta respectiva tinuta si pe care o poate posta pe social media. „Scopul nostru este sa oferim fiecarei persoane un dulap digital”, a explicat Natalia Modenova (Cofondator DressX), pentru site-ul amintit.

Industria de Fashion este in plina schimbare momentan, preocuparea pentru moda sustenabila si problemele de mediu punad presiune pe jucatorii din piata. Comisia Economica a Organizatiei Natiunilor Unite pentru Europa estimeaza ca 20% dintre deseurile globale sunt produse de industria modei, iar aceasta emite 10% din emisiile globale de carbon.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] care experimentieaza cu AR-ul in e-commerce: instrumente similare au fost lansate de nume ca Ikea, Nike, L’Oreal si […]

  2. […] sa isi puna amprenta asupra metarversului: Microsoft, Apple, Google si numeroase branduri mari (ca Nike si Zara) au facut deja primii pasi in aceasta directie. Comertul online va fi un element-cheie al […]

Leave a reply