Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Analiza Concurentei – Google Analytics Benchmark

De mult timp doresc sa scriu acest articol despre analiza concurentei folosind datele tale proprii din Google Analytics, raportul numit Benchmark. Calea catre el (pentru cei care nu vor avea rabdare sa citeasca tot articolul) este: Public > Compararea Performantei > Canale, sau in engleza, Audience > Benchmarking > Channels.

Un pic de istorie a acestui raport minunat, Google Analytics Benchmark

La inceput de tot, prin anul 2008 am salutat cu mare bucurie comunicatul de presa de la Google care anunta prezenta acestor date comparative la nivel de „analiza concurentiala” a cifrelor site-urilor din zona ta, din tara ta, atunci nu erau pe industrii grupate – 05 martie 2008 – Benchmarking now available plus additional opt-in settings – si am profitat sa ma uit sa vad ce fac eu, cu site-ul meu, cu site-urile clientilor mei (magazine online) comparativ cu site-uri similare.

„Of course, benchmarking only works if people can opt to share their data into the system, so we’re also introducing a new data-sharing settings page. On this page, customers can choose whether to opt in or opt out of sharing their Analytics data. To be clear, we are not sharing individual data with competitors; we bucket data into industry verticals and then anonymize and aggregate the data. Once you opt in, it may take a couple weeks for the reports to populate.” – deci si atunci, si acum, trebuie intai si intai sa fii de acord sa iti share-uiesti datele in mod anonim cu Google Analytics si abia apoi vei avea acces la acest raport. Multi dintre cei grabiti, care au intrat deja de la primul paragraf sa vada raportul au fost probabil intampinati de aceasta imagine:

GA-benchmarking-2

Nu-i bai, caci acolo va invata si ce trebuie sa faceti pentru a activa raportul de analiza a concurentei…

Sa revenim la istorie putin (scuze de intarziere, merita, va asigur)

La un moment dat, dupa ce eu imi facusem planuri, il foloseam periodic, primesc un email de la colegii de la Google, pe care nu il mai gasesc dar spunea exact ce scrie pe pagina asta, era copy paste: Evolution of Google Analytics Benchmarking Report, era in 8 martie 2011. In email spunea putin mai multe, cum ca desi il vor anula din interfata de GA, voi primi ceva date pe email, in mod periodic. Hmm.. am tacut, am inghitit in sec, si am asteptat cu rabdare primul email de la echipa Google Analytics cu datele promise, comparative, pe industrii si tari. 

Raportul a venit, cam dupa 3-5 luni daca imi aduc eu bine aminte, si era superb.. analiza la nivel de tara rata de conversie pe goal-uri (cine nu stie inca ce este un goal sa vina la cursul de Analytics pe care il voi relua din toamna), si eram super fericit, rata de bounce, numarul de pagini pe vizita etc.

Ca urmare a acelor date trimise prin email, colegii de la KISSmetrics au facut si un infografic, iata mai jos imaginea care s-a vehiculat in acel moment pe Internet, si pe care de atunci eu o prezint in primele mele slide-uri cand vorbesc despre ratele de conversie (nu este ecommerce conversion rate, dar tot e ceva):

CR-country-2011

Uau, am fost uluit, infograficul complet il mai gasiti pe kissmetrics, este aici: https://www.pinterest.com/pin/276197389624711196/ – pe board-ul corespunzator din contul ECOMpedia de pe pinterest – https://ro.pinterest.com/ecompedia/.

Cred ca in acest email se promitea o oarecare periodicitate a acestor date. Am stat calm.. si am asteptat, si raportul nu a mai venit niciodata. Se inchisese pentru totdeauna posibilitatea de a afla de undeva date comparative despre ce fac alte site-uri concurente, magazine online, site-uri de content, din tara ta, din alte tari. Eram putin dezamagit.

Vesti noi, din 2014, septembrie – New Benchmarking Reports Help Twiddy Boost Email Open Rates by 500%

Nu am zis nimic anul trecut in septembrie, am tacut chitic, caci mi-era frica il opresc iar colegii de la Google.. se pare ca nu mai au de gand acum sa-l opreasca iar. Raportul de analiza a performantelor tale in raport cu competitia se afla la locul unde a fost introdus si prima data, in 2008, si este accesibil de atunci, din 2014 in mod constant. La vremea respectiva au anuntat mai multi (re)aparitia acestui raport concrential: http://searchengineland.com/google-analytics-rolls-benchmark-reports-203019

La ce foloseste cred ca va puteti imagina si singuri, si sigur veti dori sa intrati sa va dati intai acordul ca vreti sa share-uiti in mod anonim datele cu amicul nostru comun Google Analytics, pentru ca mai apoi sa aveti acces la raportul de analiza concurentiala. 

Pasii pe care trebuie sa-i faceti sunt simpli:

1) Intrati in adminul de Google Analytics, in setarile de cont, pe prima coloana din cele 3, la „account settings” si dati accept la „vreau sa share-uiesc cu google analytics datele mele de trafic in mod anonim” – bifa de la „benchmarking”. 

GA-benchmarking-4

2) asteptati putin, nu mult, si veti avea acces pe calea indicata de mine (Public > Compararea Performantei > Canale, sau in engleza, Audience > Benchmarking > Channels.), la rapoartele de analiza concurentiala, pe industrie si pe tara, sau mai mult si pe zona geografica. 

Cateva informatii pe care recent le-am observat eu in acest raport de tip benchmark / analiza concurentiala

GA-benchmarking-3

Am observat ca imi indica numarul de site-uri, de pe nisa mea, care contribuie cu date anonime la fabricarea acestui raport concurential. Nu doar asta, ma incadreaza corect (la setari in admin, pe contul de GA, am bifat ce fel de site sunt, si de asta stie) ca si industrie, apoi fctie de trafic, imi si sugereaza cu ce site-uri sa ma compar, in cazul ECOMpedia, cu site-urile care au trafic zilnic intre 500 si 999 de vizite pe zi, desi am zile cand depasesc cifra asta, si pentru asta va multumesc voua, celor care ne cititi. 

Apoi am fost curios despre clientii mei, majoritatea magazine online, si am creionat tabelul urmator, care deocamdata arata realitatea putin crunta, la nivelul, cati au Google Analytics instalat, cati contribuie cu date anonime la fabricarea acestui raport. Eu am selectat mereu pentru clientii mei bifa respectiva, datele sunt safe, sigure, nu ajunge nimic la nimeni daca voi nu vreti, se share-uiesc fix in mod anonim, si pe mine ma ajuta sa ineteg mai bine piata de comert electronic. Sunteti invitatii mei sa faceti aceasta actiune si astfel sa contribuiti la intelegerea dinamicii acestei piete a magazinelor online, sa intelegeti cum performati voi in cadrul acestei industrii. Ma astept ca dupa acest articol sa vad cresteri masive pe numarul de magazine care impart cu noi anonim datele de trafic pentru a putea face o analiza din ce in ce mai pertinenta la nivel de ecommerce romanesc. Iata tabelul pe care l-am creionat, pe shopping-ul online roamanesc (multi dintre clientii mei nu s-au incadrat corect la shopping, si la altceva, dar e ok 🙂 ):

Numar de magazine online participante la raportul concurential, trafic intre 0 si 99 / zi: 444
Numar de magazine online participante la raportul concurential, trafic intre 100 si 499 / zi: 498
Numar de magazine online participante la raportul concurential, trafic intre 500 si 999 / zi: 147
Numar de magazine online participante la raportul concurential, trafic intre 1.000 si 4.999 / zi: 167
Numar de magazine online participante la raportul concurential, trafic intre 5.000 si 9.999 / zi: 32
Numar de magazine online participante la raportul concurential, trafic intre 10.000 si 99.999 / zi: 20
Numar de magazine online participante la raportul concurential, trafic peste 100.000 / zi: nu exista

Astept acum reactiile, comentariile voastre, si ma astept ca aceste cifre sa creasca in urmatoarele zile, pentru ca datele pe care le veti share-ui cu colegul Google Analytics nu ajung pe mana nimanui, un computer le agrega si le prezinta in acest raport, si daca vreti sa stiti in permanenta cum va situati fata de concurenta voastra, cel putin la nivel de trafic, atunci veti alege sa bifati casuta din setarile contului, pentru ca fara date comparative sunteti putin debusolati, si mereu ma veti intreba „da’ e bine daca am conversia de 0.8%? da’ un bounce rate de 40% e mare?”. Nu trebuie sa tin eu minte toate aceste date si voi sa ma intrebati de fiecare date cifre de genul acesta, le aveti sub nasul vostru in raportul specializat din Google Analytics: Public > Compararea Performantei > Canale, sau in engleza, Audience > Benchmarking > Channels.

Happy sharing! 

Despre Liviu Taloi

Liviu is Co-Founder of the ECOMpedia.ro project and Community Manager for GPeC (Gala Premiilor e-Commerce - Romanian e-Commerce Award Gala). He has over 15 years of experience in online marketing and 10 years in e-commerce. He was, among other past jobs, PR Manager at eMAG. In 2005, he founded a web consulting company specialized in e-commerce and sites evaluation, Web Audit. He is also speaker at conferences and seminars, especially dedicated to electronic commerce, he write articles and market analysis. Skills: e-commerce, site audit, UX, CRO, Analytics, Online Marketing. Taloi has been selected by Cardinal Path to be a regional trainer of Google Partner Academy Programme in Google Analytics. Taloi has also GAIQ - Google Analytics Individual Qualification certification. Liviu TALOI has worked with online shops as eMAG, MarketOnline, SigmaNET, F64, FashionUP, TAMOS, Kurtmann, ZorileStore, Vexio.ro, MetaphoraBijoux, Gutuie.ro, eMenAtWork, e-commerce platforms & full digital agencies as Content Speed, Shopmania BIZ, Retargeting.biz, online tourism sites as EXIMTUR, Veltravel, he did usability & conversion rate optmization projects as for BCR - sIT Solutions AT Spardat Gmbh, Bitdefender (USA site), SKIN media, he delivered Google Analytics closed&open trainings as for BrainArt, Siniat, ING NN Asigurari de Viata, Google Partner Academy. In recent years, Liviu Taloi provided expert advice to more than 100 Romanian online stores in e-commerce, usability, analytics, conversion rate optimization and online marketing. Many of these online companies are now market leaders in their niche.

Follow Me

Leave a reply