Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Alexandru Balaci (CEO Mokka Romania): „BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lux”

Piata globala a produselor de lux trece printr-o schimbare radicala, pe masura ce este obligata sa se adapteze obiceiurilor de consum ale Generatiei Z (persoane nascute intre 1995 si 2010). Alaturi de Millennials, consumatorii GenZ au generat intreaga crestere a pietei de lux in 2022, conform unui studiu Bain & Company, citat de Fortune. In plus, se estimeaza ca pana in 2025, 70% dintre achizitiile din zona produselor de lux vor fi realizate de aceste categorii de clienti, la care se adauga cei din Generatia Alpha (tinerii nascuti dupa 2010).

CEO-ul fintech-ului Mokka Romania (Alexandru Balaci) explica, intr-un comunicat de presa, ca „BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lux. Daca, in urma cu un deceniu, brandurile de lux erau rezervate preponderent unei categorii de cumparatori cu putere financiara mare, astazi lucrurile stau diferit. Clientii din generatiile Millennials, GenZ si celor care vin dupa ei au o mentalitate diferita fata de predecesori. Isi doresc sa aiba acces la produsele preferate pe loc si nu sunt dispusi sa economiseasca luni sau ani pentru achizitia bunurilor de lux. Aceste categorii de cumparatori – care constituie «nucleul dur» al BNPL – au o aversiune fata de metodele traditionale de finantare, preferand metodele de plata alternative si flexibile. In contextul de azi devine tot mai evident ca vanzarile brandurilor de lux vor fi decise de adaugarea butonului BNPL la checkout”.

Studiul citat de Fortune subliniaza ca exista o atitudine „mai precoce fata de lux” in ceea ce priveste consumatorii din Generatia Z, fata de Millennials. Acestia incep sa cumpere articole de lux cu 3 pana la 5 ani mai devreme decat Millenialii, adica de la 15 ani (fata de 18-20 de ani). Se estimeaza ca Generatia Alpha va avea un comportament similar. Aceste date obliga numele mari din domeniul produselor de lux sa se adapteze rapid noilor conditii ale pietei, dictate de schimbarea obiceiurilor de consum.

De exemplu, Gucci a facut eforturi considerabile ca sa se conecteze cu tinerii din aceste generatii, prin influenceri si campanii creative pe Instagram si TikTok. In paralel, odata de brandul a adaugat optiunea BNPL pe site-ul propriu, a constatat o crestere a vanzarilor online cu 24% intr-un singur trimestru. „Platile alternative de tipul Buy Now, Pay Later nu doar ca faciliteaza accesul potentialilor clienti la bunuri, ci ii si incurajeaza sa cheltuiasca pe articole mai scumpe,  in masura in care acestea devin mai accesibile. Din experienta pe care o avem cu Mokka BNPL pe toate pietele unde suntem prezenti – Polonia, Romania si Bulgaria – constatam ca aceasta este o solutie castigatoare pentru clienti si retaileri deopotriva”, completeaza Alexandru Balaci.

Comentarii ( 2 )

  1. […] Alexandru Balaci (CEO Mokka Romania): „BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lu… […]

  2. […] Alexandru Balaci (CEO Mokka Romania): „BNPL devine o necesitate pentru retailerii produselor de lu… […]

Leave a reply