Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Starea e-commerce-ului in Rusia (raport)

russia info

Numarul de rusi interesati de cumparaturile online creste constant, dar rata dezvoltarii e-commerce-ului B2C a scazut considerabil in 2015, fiind de doar 6,6% (fata de 31% in 2014), conform datelor din raportul ecommercewiki.org „Russia B2C E-commerce Report 2016”. Motivul il constituie problemele economice din Rusia din ultimul an. Alte cifre relevante pentru tara amintita, extrase din raportul amintit anterior, gasiti in cele ce urmeaza:

  • 70% din populatia de peste 15 ani foloseste Internetul (adica 85,8 milioane de persoane) si 25% dintre acestia cumpara ceva online (adica 30 de milioane de persoane)
  • suma medie cheltuita online de rusi in anul 2015 a fost de doar 685 € (mai putin decat anul trecut, cand atingea 741 €), totalul anual fiind de 20,5 miliarde €
  • PIB-ul rusesc a fost de peste 1,13 miliarde € in 2015 (mai mic cu 3,8% fata de 2014, luand in calcul si rata inflatiei, de 15,5%), iar „felia” reprezentata de e-commerce a fost de 1,84%
  • cel mai des, rusii cumpara online imbracaminte (la categoria produse) si bilete de avion/hotel (la categoria servicii)
  • 61% din populatie utilizeaza un smartphone, iar 15% din vanzarile online au fost realizate pe dispozitive mobile
  • rusii prefera sa plateasca online prin carduri de debit (40% dintre cumparatori o prefera, procent de aproape 7 ori mai mare decat cel al persoanelor care utilizeaza cardurile de credit – doar 6%); Visa are cel mai mare market share (61%), urmata de MasterCard (36%)
  • 51% dintre cumparatorii online rusi au cumparat cel putin o data imbracaminte/incaltaminte de pe un magazine online strain; rusii prefera site-urile chinezesti cand vine vorba despre comert transfrontalier
  • cea mai importanta bariera in calea comertului transfrontalier o constituie, in tara amintita, faptul ca rusul gaseste produsele dorite pe site-urile autohtone, deci nu mai cauta in afara tarii (40%), iar cel mai important motiv pentru a cumpara online din strainatate este o oferta tentanta (47%)
  • expertii estimeaza ca, in Rusia, comertul transfrontalier va creste cu 27% anual, depasind 1 trilion € pana in 2010
  • cele mai populare retele sociale sunt platformele rusesti VK si Odnoklassniki (39% de utilizatori); Facebook este abia pe locul 3 in clasament (cu un procent de 24%)

Raspunde la aceasta intrebare