SEO în 2015 [intro/preview]
Una din cele mai des întâlnite confuzii pe care o văd în online este concepția că regulile SEO se păstrează constante ani de zile. Sunt lucruri care nu se schimbă – Google încearcă să livreze constant răspunsuri bune celor ce fac căutări.
Însă, pe măsură ce trece timpul, abilitățile lui devin din ce în ce mai bune, și o metodă de influențare a rezultatelor care funcționa în vremurile de începuturi ale motoarelor de căutare (în curând vom face vreo 20 de ani de la acele timpuri) nu va mai merge în 2015.
Ei, și aici apar problemele – văd cum circulă încă sfaturi în SEO ce erau OK într-o perioadă, dar nu mai sunt valabile astăzi. Detaliez:
- URL-urile generate dinamic, spaima multora, nu fac rău unui site din punct de vedere SEO. Exista o vreme când motoarele de căutare erau teribil deranjate de URL-uri generate dinamic. Astfel un URL de tipul magazinonline.ro/categorie.php?id=14&criteria=price&sort=desc era, în mod firesc, ceva absolut înspăimântător și pentru Google și și pentru cineva care face SEO. Așa că primele sugestii au fost, în mod corect, “fă dintr-un URL dinamic unul static”. Situația e alta, acum. Lucrurile ar trebui să stea, în prezent, așa – dacă ai un site care are mult conținut duplicat din cauza URL-urilor generate dinamic, atunci ai o problemă (adică, de exemplu, pagina de categorie are 10 filtre, fiecare cu URL generat dinamic, și fiecare filtru poate fi sortat după 5 criterii; este același conținut ordonat diferit). Pe de altă parte, dacă ai un site de prezentare, cu câteva pagini, și URL-urile sunt generate dinamic (site.ro/articol.php?id=11), Google va ști să indexeze site-ul foarte bine. Nu ai nevoie, din punct de vedere SEO să faci transformarea URL-urilor, dacă nu ai probleme cu conținutul duplicat generat de URL-uri (adică nu ai filtrări / sortări / alte tipuri de URL-uri dinamice). Da, ajută pentru experiența vizitatorilor să ai în URL cuvinte cheie, da, ai și alte motive decât strict SEO să modifici URL-ul. Dar, strict SEO vorbind, nu ai un motiv serios să faci redirect, pentru că prin redirect sunt niște lucruri care se pierd (valoarea linkurilor, în principiu). Google a evoluat, recomandările generale nu. Motivație (resursa/link extern).
[pentru continuarea articolului trebuie sa fiti abonati la newsletter-ul ECOMpedia si sa stiti parola de acces]
Linkul catre articolul complet pleaca catre abonati in dupa-amiaza aceasta. Continuarea aici.
Despre Olivian Breda
Mă ocup de audituri de site-uri (uzabilitate – experiența vizitatorilor și SEO – optimizare pentru motoarele de căutare), și adaptez teme pentru WordPress.
Cofondator al lumeaseoppc.ro.
Site personal – română / engleză.
Leave a reply