Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Cum ar trebui un magazin online sa faca optimizare pentru motoarele de cautare, pentru fotografiile produselor si fotografii din blog?

seo-web-marketing-optimize

Dau mai jos o lista de solutii prin care un magazin online poate sa faca optimizare pentru motoarele de cautare (SEO) pentru fotografii, atat pentru cele de produse, cat si pentru cele din blog.

Motivul pentru care detinatorul unui magazin online ar trebui sa fie interesat de SEO pentru fotografii este ca traficul din Google Imagini (Google Images) poate fi o sursa de clienti. Un vizitator poate cauta fotografii cu un produs, sa ajunga la voi in site, mai ales de cand Google nu mai permite linkul direct catre imagini, si cine cauta fotografii poate ajunge direct in site, si dupa ce ajunge in site poate fi convertit in client.

Ar trebui, totusi sa retineti ca sunt mai multe tipuri de continut pentru un site – video (poate fi incorporat/embedded din YouTube), prezentari (create de voi si incorporate/embedded din SlideShare), chiar si audio, pentru podcasturi (SoundCloud poate fi o solutie buna).

Retineti ca ar trebui sa aveti drept de copyright asupra fotografiilor pe care le optimizati – fie obtineti fotografiile cu drept de publicare de la producator, fie includeti fotografii cumparate de pe site-uri cu imagini stock, fie preluati doar fotografii pentru care e specificat clar ca aveti drept de a prelua acele fotografii (exemplu – Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0).

Cum optimizezi o fotografie?

  • Evita sa folosesti orice alte formate decat PNG, GIF sau JPG/JPEG. Fisierele JPG pot avea si alte extensii (JPEG). Exista si un format special pentru fotografii – SVG (Scalable Vector Graphics)/WebP (WebP), dar e o exceptie rara nevoia de a folosi aceste formate. Asadar, JPG (eventual, JPEG) sau GIF, sau PNG. Atat.
  • Cum faci ca fotografiile sa se incarce rapid la tine in site? Comprima-le? Atat JPG, cat si PNG permit compresia fotografiilor. Despre comprimarea JPEG-urilor – alege undeva intre 80 si 90% compresie. Poti comprima fotografiile cu un program precum IrfanView (gratuit, simplu, mic, permite si Batch Processing – procesare in masa, adica ai putea, teoretic, descarca un director cu fotografii de pe FTP-ul site-ului tau, apoi il adaugi in IrfanView in sectiunea Batch Processing, alegi gradul de compresie, si va comprima toate fotografiile; atentie, insa la PNG-uri transparente, IrfanView nu se descurca bine cu acest tip de fotografii, va face fundalul in loc sa fie transparent, negru). Exista pluginuri de compresie automata fotografii pentru unele platforme de site.
  • Rezolutia fotografiilor – Daca descarci fotografii din camera foto sau telefonul mobil, de obicei acele fotografii au o rezolutie foarte mare. Recomand sa le reduci rezolutia, anterior upload-ului pe site. Iarasi, poti folosi IrfanView.
  • Numele de fisier – Evita sa ai nume de fisier de forma DSC00002.jpg. Pune, in schimb, nume precum casca-de-protectie-[nume-companie]-[nume-produs].jpg.
  • Adauga text ALT – text alternativ. In unele sisteme de managament al continutului unui site (CMS), ti se permite ca unei fotografii sa ii pui si un nume relevant de tip ALT – text alternativ. Fa asta, ajuta la SEO, si persoanelor cu deficiente de vedere.
  • Inconjoara fotografia de texte relevante. E bine ca in jurul unei fotografii pe o anumita tema sa ai texte care sunt relevante pentru tema respectiva.
  • Adauga fotografiile intr-un sitemap pentru fotografii (detalii: Image sitemaps – Search Console Help).
  • Aici o resursa despre cum sa faci si alegi fotografiile atragatoare pentru vizitatori: You Should Use Photos To Increase Your Conversion Rate.

Raspunde la aceasta intrebare