Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Romania: piata e-commerce va creste cu 5-10% YoY, pana la 6,5-6,8 miliarde €

Potrivit estimarilor facute de principalii jucatori din piata de curierat prezenti la GPeC SUMMIT, pe 30-31 mai (FAN Courier, Sameday, Packeta), in acest an sectorul e-commerce romanesc va creste cu 5-10% fata de 2021 (cand piata e-commerce a atins pragul de 6,2 miliarde €). Astfel, comertul online romanesc se apropia de valoarea de 6,5-6,8 miliarde €, la finalul anului 2022. Procentele depind de cum va evolua in continuare situatia din Ucraina.

Imediat dupa izbucnirea razboiului, comenzile livrate de la magazinele online au scazut cu pana la 40%. In plus, la finalul lui mai 2022 piata e-commerce din Romania nu atinsese inca nivelul luni mai 2021, dar valoarea intre cele doua perioade era apropiata, piata de comert online fiind pe un trend crescator.

„Tinand cont de situatia economica actuala, consumatorii finali tind sa fie mai chibzuiti cu achizitiile indiferent ca sunt online sau offline, iar trendul se poate amplifica in toamna-iarna, cand reincep facturile la utilitati (incalzire, electricitate). Ca urmare, magazinele online trebuie sa se orienteze pe fidelizarea clientilor existenti si pe extinderea catre noi canale de vanzare precum marketplace-urile sau cross-border (internationalizare)”, a explicat Andrei Radu (foto, CEO & Fondator GPeC).

Potrivit specialistilor, castigatori vor fi comerciantii digitali care anticipeaza bine cererea si isi asigura stocul propriu din timp. Intrucat exista probleme in lantul de aprovizionare, doar magazinele online care au produsele in stoc vor putea face livrari rapide, asa cum doresc clientii.  Livrarea la lockere este una din principalele tendinte ale anului, deoarece consumatorii isi doresc independenta fata de programul curierului. De aceea, magazinele online vor trebui sa integreze si sa ofere modalitati alternative de livrare (cum sunt lockerele) fata de livrarea clasica, in fata usii.

Potrivit Google, 8 din 10 companii din Romania opereaza exclusiv local si doar 2 din 10 au si prezenta internationala. Aceasta in conditiile in care, conform Eurostat, peste 30% dintre europeni cumpara online de la magazine din alte tari fata de tara de origine.

„Vanzarea in afara granitelor Romaniei este extrem de oportuna pentru magazinele online autohtone. Mai mult decat atat, Google pune la dispozitie comerciantilor online un instrument gratuit – Google Market Finder care ajuta magazinele online sa identifice usor pietele in care se pot extinde.Avantajul major al pietei de e-commerce din Romania este ca e o piata in plina dezvoltare si are mult loc de crestere de la aproximativ 12% cat inseamna in prezent e-commerce share din total retail, la peste 30% cat se inregistreaza in tarile vestice precum UK (conform Euromonitor)”, a completat Andrei Radu.

Conform estimarilor jucatorilor din e-commerce-ul romanesc, un alt trend important al anului este BNPL (Buy Now, Pay Later/cumpara acum, plateste mai tarziu), iar magazinele online care au implementat astfel de metode de plata de tip creditare au cunoscut imbunatatirea ratei de conversie si cresterea vanzarilor.

Leave a reply