Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LightPlay.ro

Foto: Luminita Popescu

Lightplay.ro a aparut in peisajul e-commerce autohton anul trecut, odata cu firma Lightplay S.R.L., care face proiecte arhitecturale, dar este si „un mic studio care proiecteaza si produce abajururi geometrice din hartie sau polipropilena, pliate in stil origami, expresive si jucause, care scot din anonimat orice amenajare interioara”, ne-a povestit Adina Rusu (foto, Administrator Lightplay.ro). De formatie arhitect, Adina demonstreaza ce pot face doua maini dibace (ea schiteaza si creeaza abajururile de pe site, ea se ocupa de Facebook) si si-a transformat pasiunea in afacere luptandu-se cu promovarea, gasirea niselor pe care produsele ei originale (si inregistrate la ORDA) sa capete vizibilitate.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Adina Rusu:
Cand mi-am dat seama ca pot face pasul de la o pasiune, la o afacere cu abajururi si corpuri de iluminat, am inceput cautarile pentru un nume care sa reprezinte si sa individualizeze micul start-up. „Lightplay” nu a fost prima varianta. Prima, mai neaosa („luminis”) si de care ma atasasem, exista deja in mediul online. Am ales apoi aceasta denumire in engleza, intrucat la acea vreme vindeam mai mult in UE decat la noi si pentru ca exprima direct ceea ce facem noi aici: ne jucam, impachetand lumina.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu am urmarit sa incep un business, mi-am urmat un hobby care a crescut pana la faza la care merita sa incerc sa il transform intr-un business. Totul a inceput de la cateva obiecte origami pe care le-am pliat pentru fetele mele si care mi-au dat ocazia sa studiez cum s-a dezvoltat arta plierii hartiei, de la plierea de barcute, la structuri si aplicatii in medicina sau constructia satelitilor. Am aflat despre Ron Resch, Koryo Miura, Robert Lang si m-au uimit abajururile lui Issey Miyake. Pe scurt, pregatirea mea de arhitect m-a ajutat sa vad potentialul pe care origami l-a avut dintotdeauna in design-ul de obiect, iar curiozitatea si experimentele au dus la prototipare si la cateva modele de abajururi.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Firma Lightplay are ca domeniu principal proiectarea de arhitectura, crearea si comercializarea de corpuri de iluminat fiind un domeniu secundar. As putea spune ca partea de arhitectura sustine financiar sau este o plasa de siguranta pentru afacerea cu lampi, care infuzeaza, la randul ei, creativitate si ludic. Am pornit la drum impreuna cu sotul meu.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Mi-a lipsit total educatia antreprenoriala si am norocul de a constientiza acest lucru si de a cauta solutii pentru a „umple golurile”. Am urmat cursuri, am citit, am intrebat si inca mai am multe de invatat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Cand am pornit afacerea cu lampi, cu tot handicapul necunoasterii atator lucruri din domeniul antreprenoriatului, am constientizat ca atuurile Lightplay sunt: materie prima ieftina (hartia), designul meu (gratis), executie handmade, care nu necesita – cel putin in faza de productie mica – utilaje costisitoare. Practic, totul depindea doar de mine, de ce gandesc si ce pot face doua maini dibace. Fara sa investesc mult, nu pot pierde mult.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Problemele cu care m-am confruntat au fost la inceput de natura tehnica: de unde cumpar hartia, de care, ce banda dublu adeziva sa folosesc, etc. Dupa ce mi-am format un workflow si un panel de furnizori si colaboratori, lucrurile s-au relaxat. O problema constanta este cea legata de promovare, de gasirea acelor nise pe care produsele mele sa capete vizibilitate si sa se vanda.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalele avantaje in a lucra pentru firma ta sunt legate de libertatea de a alege proiectele in care vrei sa te implici, satisfactia de a creste ceva de la zero, tu. Extrem de important este si programul flexibil, care iti permite sa controlezi mai bine echilibrul intre viata de familie si timpul pe care il aloci afacerii.

Care este publicul tinta al site-ului?
Iubitori de design, persoane intre 20 – 60 de ani, cu studii superioare, arhitecti, designeri.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Celor care intra pe site-ul Lightplay.ro le-as spune ca alegand un abajur de la noi vor achizitiona un produs cu design original, de serie mica, lucrat cu multa grija, din materiale reciclabile, naturale, si ca, in acest fel, incurajeaza si sustin designul local de obiect.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Diferentierea fata de concurenta este data de design, creat si dezvoltat de noi, inregistrat la ORDA. In plus, oferim produse personalizate pentru proiecte mai deosebite, se pot executa la comanda anumite modele, la scara mai mare sau utilizand anumite culori. In ultimul timp, clientul nostru final a devenit arhitectul de interior, o pondere mare a vanzarilor mergand catre cei care amenajeaza spatii rezidentiale sau de birouri si nu catre persoane fizice.

Cati angajati aveti?
Unul.

Cum va merge in perioada asta?
Sunt vanzari, ne pregatim pentru varful de vanzari asociat Craciunului.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovarea digitala o realizam pe Facebook si Instagram. Alte promovari in mediul online au fost asociate evenimentelor la care am participat: premiile Elle Decoration 2018, Romanian Design Week 2018, targuri de design precum Made in RO. Am beneficiat de promovare si in mediul tiparit, in revista „Elle Decoration”.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook si ne bazam destul de mult pe fluxul in crestere de vizitatori pe care ii obtinem aici. Pagina este alimentata periodic cu informatii de mine, din cand in cand recurgem si la campanii platite.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent?
Cu siguranta vom incheia anul in crestere, dar nu pot estima cifre.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Probabil trebuie sa utilizeze cat mai eficient resursele pe care le are: trebuie sa mai „cresc” pentru a putea raspunde acestei intrebari.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Functionalitatea site-ului trebuie sa fie ireprosabila, fara sincope. Incercam sa asiguram acest lucru, in doi oameni.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am intampinat probleme deosebite, invatam din mers. Spre exemplu, poti imputa curierului ca un abajur de hartie ajunge usor lovit la destinatie si sa te superi ca e scump transportul sau poti sa iti asumi vina si data viitoare sa gasesti o metoda prin care respectivul abajur sa ajunga pliat, intr-un pachet plat, cu cost redus si sanse zero sa fie deteriorat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa fim vizibili fara sa fim agasanti, sa comunicam mai mult, mai spontan, sa ne jucam mai mult.

Raspunde la aceasta intrebare