Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Jolie-Cosmetics.ro

Jolie-Cosmetics.ro vinde pe Internet, din aprilie 2016, cosmetice pentru ten si corp produse din ingrediente 100% naturale,  testate dermatologic pe oameni (nu pe animale), accesorii si cadouri simpatice, create cu grija si atentie pentru piele. Site-ul are sectiune de blog, versiune de mobile si doneaza 5% din valoarea vanzarilor catre Touched Romania, sprijinind programele destinate femeilor abuzate si prevenirii abandonului nou-nascutilor. Ioana Iordache (foto, Asociat Craft Cosmetics S.R.L.) ne-a povestit cum s-a nascut idea afacerii pe care o imparte cu Roxana Samoila (fosta colega de corporatie), cat de greu a fost inceputul si ce plamnuri de viitor au cu magazinul lor online.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Ioana Iordache: Stabilirea numelui a fost o etapa foarte complicata. Initial ne hotarasem la un alt nume, insa era ceva ce nu se potrivea. Trebuia sa reflecte o imagine prietenoasa, vesela, sa fie scurt si usor de retinut. Eram destul de presate de timp si, dupa ceva brainstorming, am ajuns la „Jolie”.

De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Ideea Jolie a aparut extrem de natural. Credem ca o buna parte dintre corporatisti au visat macar o data la antreprenoriat si, in momentul de fata, din ce in ce mai multi fac acest pas. In cazul nostru, nevoile comune de independenta, de a face o munca cu sens, cu impact pozitiv in comunitate si in viata altor oameni s-au sincronizat foarte frumos si ne-au motivat sa ne concentram toata energia pentru a ne atinge obiectivul. De aici si componenta sociala a afacerii noastre – donam 5% din venituri catre Touched Romania, o asociatie care ajuta mamele aflate in dificultate sa ramana alaturi de copiii lor si sa isi construiasca o viata independenta.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere?
Am pornit pe acest drum alaturi de prietena mea, Roxana Samoila. Am fost colege de birou pe vremea cand lucram in corporatie, apoi drumurile ni s-au separat pentru cativa ani, pentru a ne reintalni si a pune bazele acestui business. Amandoua avem studii economice si o istorie de aproape 10 ani ca auditori interni in diferite companii.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Cred ca educatia antreprenoriala am obtinut-o mai degraba in companiile in care am lucrat. Ca auditor esti expus activitatilor intregii organizatii, trebuie sa intelegi foarte bine cum functioneaza (ca sa poti recomanda imbunatatiri) si astfel ajungi sa cunosti bunele practici dintr-o varietate de domenii – achizitii, marketing, financiar, vanzari. Pe acestea le-am putut aplica mai departe propriei afaceri.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Am investit treptat economiile pe care le aveam. Sumele nu au fost mari, la inceput am investit in jur de 2.000 €, marea majoritate a acestei sume fiind reprezentata de costurile testarilor de siguranta a produselor. De echipamente industriale nu a fost nevoie, deoarece productia era destul de mica si se putea realiza cu echipamente de uz casnic.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Sigur ca da. In primul rand, tot ce inseamna functionarea in acord cu legislatia in domeniu. Chiar si identificarea legislatiei aplicabile a fost o provocare. Am trimis adrese catre diverse institutii publice, am apelat la cunoscuti, am contactat alti producatori. Din pacate, lucrurile nu sunt foarte clare, am primit multe raspunsuri contradictorii si asta a intarziat procesul de infiintare a firmei si a creat destul de multa frustrare. Ar fi incorect insa sa nu mentionam ca am primit si ajutor, atat de la alti producatori, cat si de la angajatii institutiilor publice.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pentru mine, a deveni antreprenor a avut niste implicatii mai subtile, este un moment care a marcat o desprindere de o activitate profesionala care nu ma implinea, o decizie curajoasa. Bineinteles ca, din punct de vedere practic, pot spune ca imi organizez timpul mai flexibil, ca nu mai simt aceleasi presiuni. De partea cealalta, exista insa lipsa unei stabilitati financiare si conexiunea sociala care se pierde.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam in primul rand femeilor, cu varsta cuprinsa intre 25-45 de ani, venituri medii si care au obiceiuri sanatoase, fie ca vorbim despre ingrijirea pielii, alimentatie, sport, etc.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, datorita calitatii produselor. Toate ingredientele produselor Jolie sunt 100% naturale. Folosim uleiuri si unturi vegetale, ape florale, active cosmetice vegetale. Conservantii sunt naturali, de aici si termenul de valabilitate mult mai scurt decat al altor produse de pe piata. De asemenea, folosim uleiuri esentiale si nu adaugam arome, parfumuri si coloranti sintetici. Materiile prime sunt atent selectate, achizitionate din surse sigure si insotite de certificate de calitate. Toate produsele Jolie sunt testate dermatologic, microbiologic si fizico-chimic, conform cerintelor legislatiei in vigoare. Aceste evaluari sunt efectuate de laboratoare acreditate, iar rezultatele se concretizeaza intr-un Raport privind Siguranta Produsului Cosmetic. Ce este important de mentionat este faptul ca testarea dermatologica se face pe subiecti umani. Produsul cosmetic se aplica pe pielea spatelui sau a antebratului, prin intermediul a doi plasturi. Activitatea iritativa a produsului este evaluata  la 30 de minute dupa aplicare si apoi la 48 de ore.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor de la noi si cum arata aceasta piata?
Jolie este pentru noi mai mult decat o afacere, este si o modalitate de a avea un impact social pozitiv. Astfel, la finalul anului 2017 am inceput un proiect cu Touched Romania, prin care donam 5% din veniturile noastre pentru programele lor de sprijinire a femeilor abuzate si de prevenire a abandonului nou-nascutilor. Nu as vrea sa sugerez prin aceasta ca alti producatori nu sunt implicati in proiecte sociale, dimpotriva, cunosc destul de multe cazuri. Insa aceasta componenta este extrem de importanta pentru noi, este, daca vreti, o parte a fundatiei Jolie si unul dintre motivele care ne dau energie pentru a continua. Piata a evoluat semnificativ comparativ cu anul 2015. In primul rand, a explodat piata producatorilor. Tin minte ca, in 2015, cand am analizat piata si chiar am contactat cativa producatori, ii puteam numara pe degete. Cred, de asemenea, ca si cumparatorul a devenit mai educat si mai selectiv. Este frumos faptul ca multe dintre afacerile existente acum 3 ani sunt inca acolo si cresc frumos. Faptul ca apar tot mai multi distribuitori de ingrediente naturale si consultanti in legislatie ma bucura. Asta dovedeste o crestere sanatoasa a pietei.

De unde va cumparati produsele?
Ne achizitionam materiile prime in principal de pe piata romaneasca. Si ceilalti furnizori semnificativi provin tot de aici.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Produsele Jolie pot fi gasite pe site-ul nostru, in cateva magazine online si fizic, intr-un magazin din judetul Brasov. Unul dintre obiectivele noastre este sa extindem aceasta retea.

Cati angajati aveti?
In momentul de fata, de afecere ne ocupam doar eu si Roxana.

Cum va merge in perioada asta?
In primele doua luni ale anului am avut mai multi vizitatori pe site decat media ultimelor luni. La nivelul vanzarilor, luna ianuarie 2019 a aratat mai bine decat februarie 2019, similar cu activitatea din anul trecut.

Ati participat la Black Friday 2018?
Nu am participat.

Cum si unde va promovati site-ul?
Comunicam in special in social media (Facebook si Instagram), cu rezultate mai bune pe cel din urma canal. Am avut si avem in continuare colaborari cu bloggeri si influenceri, dar suntem destul de retinute in a folosi acest mecanism. Explozia aceasta de „beauty experts”, care promoveaza zeci de branduri, nu imi inspira incredere. Pe langa acestea, am mai avut si cateva aparitii in presa online. Si ar mai fi participarile la targuri de profil si la diverse evenimente, fie caritabile, fie pe o anumita tema cu care rezonam (de exemplu, alimentatie sanatoasa). Aici exista avantajul interactiunii directe cu potentialul client. Ceea ce este important pentru noi este ca cei care cumpara produsele noastre sa aiba o experienta buna si sa ne recomande mai departe. Avem cativa clienti fideli, care ne-au recomandat produsele si care au creat la randul lor mici comunitati. Pe ei ii avem in atentie si incercam sa ii tinem cat mai aproape.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Acest aspect este deficitar in momentul de fata, pentru ca nu avem constanta in comunicare. Niciuna dintre noi nu are expertiza in domeniu si unul dintre obiectivele noastre este sa externalizam aceasta activitate.

Aveti versiune de mobile?
Da, platforma pe care am creat site-ul ofera si aceasta varianta.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Nu estimez o crestere substantiala, undeva la 10% fata de anul precedent.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Printr-o politica de marketing eficienta, investind in campanii bine concepute. Prin reducerea consturilor cu materiile prime, in cazul nostru, bineinteles neafectand calitatea – negocieri de pret, achizitie de cantitati mai mari.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Promovarea eficienta, alegerea momentului, publicului si campaniei pentru promovare. Faptul ca platforma pe care activeaza nu este suficient de flexibila pentru a permite extragerea anumitor tipuri de informatii.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem o colaborare foarte buna cu firma de curierat. Este drept ca volumul nostru de expeditii nu este mare. As sublinia insa flexibilitatea firmei de curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne-am propus sa externalizam administrarea promovarii afacerii in online.

Despre Monica PopescuEntry

Raspunde la aceasta intrebare