Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu dEpurtat.ro

Depurtat.ro a aparut online in 2011, vinde pe Internet incaltaminte pentru femei, are peste 12.000 de modele pe stoc, 2 magazine fizice in Bucuresti si este cel mai mare magazin din Europa, raportat la disponibilitatea modelelor din magazinele offline, spune Nicolae Slav (foto, CEO dEpurtat.ro). Acesta a fost dintotdeauna antreprenor in devenire. In liceu era DJ la discoteca din Branesti (Ilfov) si facea bani de buzunar din vanzarea de haine cumparate din centrele agros, telefone mobile si CD-uri (era perioada in care se trecea de la caseta la CD si cele din urma erau o raritate) – „In concluzie, am inceput clasa a IX-a cu paine si parizer simplu (afumat era putin mai scump) si am terminat clasa a XII-a cu pizza si biscuiti Biskrem”, concluzioneaza acesta. Dupa primul an de facultate s-a apucat de vandut haine cumparate din Turcia si jucarii, apoi a lasat cursurile pentru un prim magazin fizic, intr-un centru comercial. De acolo au urmat un magazin fizic de accesorii si e-shop-ul dEpurtat.ro. Descoperiti, in interviul de mai jos, de unde provin furnizorii, ce planuri de viitor are compania si de cate ori a schimbat firma de curierat in cei 8 ani de online.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nicolae Slav: Pasiunea pentru comert sau antreprenoriatul, cred ca este o mostenire genetica. Unchiul meu are aproape 80 de ani, detine un magazin cu fitinguri, iar odata la 6 luni pleaca in China, pentru a se aproviziona cu marfa. Primii pasi in atreprenoriat i-am facut la 8 ani, cand mi-au cumparat parintii un aparat cu diafilm. Intr-o zi, am  facut un afis in care am scris data, ora, povestea pe care o aveam sa o difuzez, pretul de intrare si l-am lipit pe poarta. Am avut 3 clienti si a fost pentru prima data cand am simtit ce inseamna sa ai afacerea ta :).

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dupa primul an de facultate, Am continuat inca 1 an sa fac comert ambulant cu haine, iar – in paralel – am deschis cu fratele meu o taraba cu jucarii, intr-o piata din Bucuresti. In decembrie, intr-o piata neincalzita (inchisa doar cu niste geamuri din profil metalic) am rezistat la -5o si o vanzare de 3.000-4.000 lei/zi, dar in ianuarie (tot la -5o, dar 300 lei/zi vanzare) nu am mai rezistat si am renuntat. Am gasit un spatiu intr-un centru comercial nou-deschis si, tot in asociere cu fratele meu, am deschis un magazin de haine pentru barbati si femei. Adica am facut trecerea de la vanzarea din portbagaj la vanzarea intr-un spatiu comercial civilizat. Chiria de 12.000 lei/luna, 2 angajati, dar si lipsa de trafic din centrul comercial, au facut ca dupa 2 ani sa nu reusim sa facem profit si sa inchidem magazinul. A fost o buna experienta in ceea ce inseamna cu adevarat comertul si speram sa-mi fie de folos intr-o alta incercare. In primavara lui 2011, am deschis singur un magazin de accesorii, inspirat din „Meli Melo”, sub brand-ul „Bijoux Accesorii”. Atat am putut eu atunci, sa-l fac jumatate in franceza, jumatate in romana :). Magazinul de 20 m2 se afla in centrul comercial din Crangasi, in care se afla si azi dEpurtat.ro. Dupa experienta cu primul magazin, in care am avut contact cu o arhitecta, am inteles cat de mult conteaza amenajarea unui magazin, imaginea, notiunea de concept, de brand. Imi placea foarte mult ce vedeam prin mall-uri si imi doream sa arate si magazinul meu asa. Eram cel mai tanar comerciant, aveam 26 de ani, restul aveau 40-50 de ani si o viziune diferita, prin marfa pe care o aveau la vanzare, modul in care o expuneau, lipsa unei amenajari adaptate evolutiei. Nu aveau nicio vina, faceau parte dintr-o alta generatie. In vreme aceea, mall-urile incepeau sa ucida pietele din cartiere, iar comercianti locali nu luau nici o masuara (adaptabilitate comerciala). Incercam sa ma inspir din amenajarea brand-urilor din mall-uri, faceam poze cu telefonul acolo unde vedeam cate o eticheta de producator pe  corpurile de illuminat, pe mobilierul din magazine, pe orice ce tinea de amenajarea unui magazin. Imi doream sa arat, sa ma prezint si eu ca si ei. In paralel vecinii mei isi iuminau marfa cu becuri economice de la BricoStore. Deschid magazinul  de accesorii pe 16.04.2011 iar in prima zi fac cea mai mare vanzare din centrul comercial. Entuziasmat de succesul avut, imi dau un restart la stilul de viata, obisnuit in ultima perioada sa dorm pana la 12 ziua pentru ca meseria de DJ pe care inca o mai parcticam imi deregla programul. Incep sa ma trezesc la 7 dimineata, ma duceam la marfa iar la 10 ajungeam la magazin.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
In liceu, am fost un elev mediu, doar la informatica am excelat, materie ce avea sa-mi fie de folos mai tarziu. Am terminat liceul si m-am inscris la ASE, Comert Exterior. Dupa primul an, am gasit o oportunitate printr-un var mai mare, care facea importuri din Turcia de fitinguri (fiul unchiului de 80 de ani). Am plecat cu el, cu gandul sa gasesc direct producatori de haine, pentru a face achizitii directe, sa nu mai cumpar prin intermediari. M-am urcat in autocar intr-o luni, in 2005, cu 1.000 $ in buzunar si am plecat spre Istanbul. Pe autocar l-am cunoscut pe Dan, un barbat la 40 de ani care facuse comert cu haine, ne-am imprietenim pe drum si mi-a oferit contactele lui, de la fabricile cu care lucrase. Joi m-am intors acasa cu hainele cumparate, duminica vandusem tot si facusem echivalentul a 1.600 $. Nu am reusit sa mai ajung la toate cursurile si am luat decizia sa renunt la facultate. Primul pas spre dEpurtat.ro l-am facut cand l-am cunoscut pe Samy, un furnizor de incaltaminte cu care si azi colaborez si imi este si un bun prieten. Imi placeau modelele lui de incaltamine  si m-am gandit sa pun cateva perechi de balerini si pantofi printre accesoriile din micul meu magazin fizic de accesorii. Am observat un interes crescut pentru incaltaminte si am adus mai multe modele, in paralel renuntand la accesorii. Pe la inceputul lui august 2011, mi-am cumparat un iPad, din pasiune pentru tehnologie. Intr-o discutie cu un prieten, aflu ca fostul meu sef (pentru care am fost DJ) si-a facut un site cu haine si lucrurile merg bine. Mi-a prezentat cateva informatii: cum se cumpara un domeniu .ro, cum pot inchiria o platforma e-commerce, cum se lucreaza pe ea. Nu eram atat de incantat de ce aflasem, cat eram incantat ca voi folosi tableta Mi-am dat seama ca extinderea spre un magazin online era usoara financiar, 150-200 de lei costa un domeniu .ro, 1.000 lei/an chiria pentru o platforma e-commerce, 5-20 €/luna reclamele, iar marfa o aveam deja.

De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alegerea domeniului a stat la baza situatie indecise in care ma aflam: la 3 luni de la deschidere, incepusem sa vand mai multa incaltaminte decat accesorii. Achizitia unui domeniu o vedeam ca pe ceva de viitor si doream sa ma asigur ca pot vinde in baza lui accesorii, incaltaminte si haine. De fapt, cam orice se poate purta. Intr-o noapte, pe la 02:00, m-am ridicat din pat dupa 1 ora in care nu m-a luat somnul, cu gandul la domeniul pe care sa-l aleg, am aprins tableta si, convins ca este liber, am cumparat depurtat.ro. Am inchiriat pentru 1 an platforma e-commerce pe care ma aflu si azi si m-am culcat. A doua zi am luat cu mine un cearceaf alb, bine calcat (fundal de studiou), tableta (aparat foto si calculator) si m-am dus spre magazin, sa ma apuc sa fac poze si sa le incarc in site. De blituri nu aveam nevoie, ca doar aveam lumini profesionale in magazin :). In doua zile am reusit sa incarc o parte din produse pe site, cearceaful meu alb parea in poze un fundal profi, iar rezolutia satisfacea orice pretentie de cumparator din 2011. Am facut un banner cu o pereche de pantofi, o geanta si logo-ul dEpurtat.ro. Pentru 5 € (nu bani, ci credit de telefon, transmis unei persoane ce detinea un site cu filme piratate), mi-a afisat timp de 30 de zile reclama. Prima comanda a venit la doua ore dupa postarea banner-ului, fix pe produsele din reclama – era o doamna din Medgidia. Comanda am primit-o telefonic, mai greu in 2011 cu plasarea unei comenzi de pe calculator, de telefon nici nu mai zic. Intr-o luna in care am avut un buget de 5 €, am reusit sa vand de aproximativ 15.000 lei. Azi, daca nu ai o campanie de promovare buna, ai sanse sa cheltui 15.000 lei pe promovare si sa vinzi tot de suma asta. Am marit bugetele de promovare la 30-50 €/luna, am fost prezent pe toate site-urile cu filme si am ajuns la vanzari de 60.000-80.0000 lei/luna si o medie de 22 de comenzi/zi. Se face ianuarie 2012, unii dintre chiriasii din centrul comercial au inceput sa renunte la magazine, din lipsa vanzarilor, eu aveam nevoie de spatiu, pentru ca aveam o crestere online si in magazin si nu ma mai puteam desfasura in cei 20 m2. Cand imi permitea timpul si aveam adrese apropiate de livrare, ma urcam in masina si ma dadeam drept curier. Incercam sa aflu de unde stiu clientele de site, daca sunt multumite de produse („Pentru ca vreau si eu sa cumpar pentru prietena mea”). Erau o sursa buna de feedback. Dupa 9 luni de munca de dimineata pana seara, am plecat intr-o scurta vacanta, la Roma. Intr-o seara, inainte de culcare, cu tableta in mana am aflat de posibilitatea de a face reclame pe Facebook. Am incercat si am reusit, am facut o reclama cu niste ghete rosii, model wow, pret OK, le am in fata ochilor. Am pus un buget de 10 $/zi si m-am culcat. A doua zi ma uit in panoul de control al site-ului, pentru a verifica numarul de comenzi primite: a fost ziua in care am simtit ca am o revelatie. Crescusem de la 22 de comenzi/zi, la 50 de comenzi, un plus de 28 de comenzi cu doar 10 $ buget/zi. Mi-am schimbat imediat biletul de avion si am plecat a doua zi in tara, pentru ca aveam doar 2 angajati si nu se descurcau cu trimiterea comenzilor. Am marit echipa (5 angajati) si bugetul (50 $/zi) si am ajuns la 150 de comenzi/zi. Mi-am dat seama ca am intalnit oprtunitatea si trebuie sa profit de ea, ca am de afacere cu o domeniu in care cererea era mai mare decat oferta si trebuie sa imi dedic toata energia comertului online. De fapt nu chiar toata, mi-a mai ramas putina si pentru distractie, ca doar aveam 26 de ani.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
N-am avut parte numai de decizii bune, de exemplu am platit 15.000 de lei pentru obtinerea a 200.000 de fani pe Facebook, doar ca am uitat sa mentionez in contract ca doresc doar femei si doar din Romania. Asa m-am trezit cu 15.000 de indieni, majoritatea barbati. L-am sunat repede pe respectivul de-mi aducea fanii in pagina si i-am spus ca-mi ajung cei 15.000 de indieni, vreau sa-mi aduca femei din Romania. Mi-a spu, „Ai rabdare cateva zile”, apoi si-a inchis si telefonul, si firma. N-am primit nicio comanda din India. Imi place sa fiu si prost, cred ca e si asta un mod de a invata, ideea e sa nu perseverezi si sa ti se intample la inceput de drum. Am crezut si am investit in aceasta afacere, iar timp de 4 ani (pana in 2015, an in care am depasit 2 milioane € vanzari), nu mi-am luat decat salariul. Lucrurile mergeau prea usor, vanzarile se dublau de la an la an, simteam ca o sa vina ziua cand o sa fiu nevoit sa concurez cu firmele mari si trebuia sa fiu pregatit. Ce insemna pregatit: sa ajung la niste volume, pentru a putea obtine preturi bune de achizitie, sa investesc in tehnologie, in optimizarea fluxurilor, in propiul meu depozit. Pornisem cu un spatiu de 20 m2 in 2011, iar in septembrie 2014 am ajuns la 700 m2. In prezent, ne desfasuram activitatea din 2 depozite de 1.400 m2 (pentru livrararea comenzilor online), iar produsele pot fi cumparate si din cele 2 magazine din Bucuresti. Avem pe stoc incaltaminte in valoare de peste 2 milioane €. Depurtat.ro este cel mare magazin online de incaltaminte doar pentru femei. Prin volumele mari de vanzari reusim sa obtinem preturi competitive de la furnizori, iar organizarea interna ne ajuta sa avem costuri operationale reduse, iar asta se reflecta in pretul final de vanzare.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru este alcatuit doar in femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 50 de ani.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Vindem doar incaltaminte pentru femei si avem peste 12.000 de modele pe stoc. Stocurile magazinelor sunt comune cu stocurile din online iar asta face ca spre exemplu, in magazinul din Titan sa avem pe stoc 8.000 de modele de incaltaminte doar pentru femei. Avem expuse in magazin aproximativ 200 de modele, restul produselor pot fi vizualizate pe cele trei tablete din magazin de unde clientii pot solicita si alte modele pentru a fi probate. Cred ca suntem cel mai mare magazin din Europa, raportat la disponibilitatea modelelor dintr-un magazin fizic. Oferim seriozitate clientilor: in multe situatii, nu m-am limitat doar la drepturile pe care le are clientul, am aplicat o politica in avantajul acestuia, pentru ca daca nu castig dintr-o tranzactie nimic, dar clientul este multumit, sigur se va reintoarce la mine.

De unde va cumparati produsele?
Marfa este cumparata din Vietnam, Indonezia, China, Italia, Spania, dar si furnizori locali. Seriozitatea in relatia cu furnizorii este obligatorie, dupa 9 ani de colaborare, relatiile comerciale s-au transformat si in prietenii.

Cati angajati aveti?
Suntem o echipa de 35 de tineri frumosi, ce lucreaza intr-o atmosfera placuta, in care fiecare stie ce are de facut si este responsabil in ceea ce face. Nu am avut o pregatire specializata in domeniu, am invatat totul pe parcurs. Tot ce fac azi cei 35 de prieteni/angajati am facut si eu. Am fost femeie de serviciu, pentru ca imi place sa lucrez intr-un mediu curat, am fost vanzator, sofer, am carat baxuri de pantofi, am pus cutii la raft, am raspuns la telefon, am facut poze si am editat fotografii, am generat facturi, am facut (si mai fac si azi) reclame in social media, am facut comenzi de marfa la furnizori, am impachetat colete, mai tot ce se face intr-un magazin online. Doar asa azi stiu sa-i invat, stiu ce sa le cer, stiu sa-i ajut atunci cand gresesc, nu sa-i cert.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
In momentul de fata suntem activi pe toate canalele din mediul online.

Cum va merge in perioada asta?
Deja vanzarile au crescut, incepe sezonul de toamna si avem o crestere cu 20% fata de anul trecut.

Ati participat la Black Friday 2018?
Da.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
De Black Friday avem o campanie simpla si sincera. Reducem pe bune cu 20% preturile, la toata marfa. Nu este chiar o zi profitabila, dar consider ca este o zi in care pot convinge potentiali noi clienti. Prin urmare, vanzarile sunt mai mari de Black Friday, comparativ cu perioada Craciunului.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pe pagina de Facebook avem peste 500.000 de fani si este elementul principal care a stat la baza cresterii acestei afaceri. In prezent este un canal importat de promovare, dar nu principalul. Pagina este administrata de personal intern si avem un buget de 10.000 euro/luna.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
25% crestere.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Investitii in tehnologie, solutii de ERP, WMS, automatizarea depozitului.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
In momentul de fata site-ul nu mai este o provocare, operationalul devine o provocare cand depasesti 1.000 de comenzi/zi. Acum imi dedic mare parte din timp pentru proiectarea noului depozit (din care vom putea expedia pana la 5/000 de comenzi/zi, cu un numar mai mic de angajati). Nu dau oamenii afara, caut sa ma folosesc de tehnologie pentru a putea plati salarii mai mari si pentru a avea un adaos comercial mai mic.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem personal dedicat in urmarirea expeditiilor si solutionarea problemelor, atunci cand apar.  Cand lucrurile au fost prea grave, am optat pentru schimbarea partenerului. O situatie in 8 ani.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sunt la faza de proiectare a unui depozit nou, plus zona de birouri, cu o suprafata de depozitare de 4.000 m2 si 500 m2 de birouri, care urmeaza a fi finalizat in cursul anului viitor, cu o capacitate de expediere a unui numar de 5.000 de comenzi/zi.

Leave a reply