Influencerii deepfake vand 24/7, via live streaming, in China
Astazi, live streaming-ul este canalul de marketing dominant pentru brandurile traditionale si digitale din China. Influencerii care fac live shopping pot vinde intr-o singura noapte produse in valoare de miliarde de dolari, pe Taobao, Douyin, Kuaishou sau alte platforme online si pot deveni vedete locale, citim pe technologyreview.com.
Dar brandurile mai mici – care nu isi permit costurile necesare unui astfel de ambasador de brand sau nu stapanesc detaliile tehnice ale live streaming-ului – pot plati companii tech care sa le creeze o astfel de gazda virtuala: cu 1.000 $ si cateva exemple de clipuri video, brandurile pot clona un prezentator care sa faca streaming non-stop. Pe langa generarea acestia, primesti si un an de mentenanta. Iar replicile prezentatorilor deepfake nu mai sunt scrise de branduri: acestea apeleaza la AI-ul generativ, pentru asta.
Din 2022 incoace, in China au aparut numeroase start-up-uri care creeaza astfel de avataruri deepfake pentru live streaming e-commerce. Desi acestea au uneori miscari usor robotizate, deepfake-urile sunt din ce in ce mai populare, pe masura ce tehnologia prin care sunt create devine din ce in ce mai sofisticata si mai accesibila, ca pret. Fondat in 2017, in Nanjing, start-up-ul Silicon Intelligence genera la acea vreme o clona digitala care arata si vorbea ca un om, folosind 30 de minute de video. In 2018, avea nevoie doar de 10 minute, iar acum a ajuns la doar 60 de secunde de video!
„Website-urile e-commerce traditionale par a fi rafturi pline de produse, pentru majoritatea clientilor. Sunt reci. In live streaming, exista o conexiune emotionala intre gazde si privitori si acestea pot prezenta produsele mai bine”, explica Huang Wei (Director of Virtual Influencer Livestreaming, Xiaoice – companie al carei scop este crearea de avataruri AI cat mai reale). La fel ca Silicon Intelligence, Xiaoice are nevoie doar de un clip de 1 minut, pentru a genera o copie AI a influencerilor originali.
Creatiile deepfake par a comunica activ cu privitorii online, iar tehnologia le ajuta sa analizeze rapid comentariile primite live si sa gaseasca raspunsuri potrivite acestora, in baza de date, in timp real. Si isi pot modifica strategia de vanzare, in functie de numarul de urmaritori. Si, pe o piata in care salariul mediu pentru live streaming a scazut cu 20%, comparativ cu 2022 (conform iiMedia Research), acesti rivali virtuali inlocuiesc perfect influencerii de nivel mediu si isi justifica deplin costurile, pentru ca pot genera conversii non-stop.
Comentarii ( 2 )
[…] urmatorii 7 ani, piata digitala de moda va fi marcata de o legislatie mai stricta, imbratisarea live streaming-ului si a tendintelor sustenabile, mai noteaza sursa amintita: platformele e-commerce vor folosi cea […]
[…] Influencerii deepfake vand 24/7, via live streaming, in China – ECOMpedia […]