Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Greseli care nu te lasa sa iti cresti magazinul online si cum sa le depasesti

Greseli care nu te lasa sa iti cresti magazinul online

Indiferent cat de meticulos iti planuiesti fiecare pas, te vei confrunta cu greseli care vor stopa progresul magazinului tau online. Fie ca faci prea multe de unul singur, fie ca marketing-ul tau nu este focusat pe nevoile clientilor, fie ca nu stii care este potentialul clientilor tai si cum acesta te va ajuta pe tine. Nu exista o reteta pe care daca o urmezi magazinul tau online va creste, dar pentru orice problema exista o solutie.

Incerci sa faci totul singur!

Daca ai plecat pe drumul antreprenoriatului, sunt sanse foarte mari ca suferi de aceiasi boala ca multi alti patroni de afaceri online: te ocupi de prea multe! Sigur si tu, ca multi altii, ai fost nevoit sa joci multe roluri atunci cand ai ti-ai lansat magazinul online.

Dar pentru a creste este cazul sa apelezi la experti care sa se ocupe de muncile solicitante pe masura ce avansezi. In caz contrat, vei avea parte de timp pierdut si efort depus degeaba, care iti vor stagna progresul. Nu poti jongla un numar infinit de indatoriri si sa nu ratezi nimic!

Cum identifici motivul stagnarii?

Cea mai simpla si rapida solutie este sa te intrebi Fac prea multe lucruri de unul singur? Dar fii sincer! Pentru a-ti da raspunsul mai usor, imparte-ti sarcinile zilnice in:

Contabilitate si finante: Te ocupi singur de cheltuieli, taxe, staturi de plata etc? Atunci cel mai probabil petreci o mare parte a timpului cu ceva pe care altii l-ar face mult mai repede si cu mai putine greseli.

Sarcini administrative: Programarile, operarea datelor, aprovizionarea iti manca timpul si esti prea ocupat si prea epuizat pentru a mai avea timp de lucruri mult mai importante.

Suport clienti: Tot tu raspunzi la telefoane, la e-mail-uri, te ocupi de plangerile clientilor si canalele de socializare? Este momentul sa te opresti, daca chiar iti doresti sa iti cresti magazinul online.

Marketing: Chiar daca ai pregatire in domeniu, nu multe afaceri se bucura de succes fara a avea o persoana dedicata si care are cunostintele necesare pentru a iti face magazinul cunoscut.

Cum poti depasi impasul?

Ok, acum ai reusit sa identifici principalele motive care te tin pe loc, pasul urmator este sa faci ceva pentru a le depasi.

Ia-ti ajutoare. Angajeaza specialisti. Daca nu esti inca in punctul in care iti permiti o astfel de investitie, cauta o solutie digitala. Tot presupune o investitie, dar mai mica si exista solutii, SaaS-uri cum ar fi Retargeting.biz, platforma de marketing automatizat care te ajuta sa-ti faci toate campaniile de marketing online dintr-un singur loc, rapid si fara efort.

Cere ajutorul. Intreaba persoane care stiu mai bine ca tine. Invata! Citeste! Si ai incredere ca nu trebuie sa le faci tu pe toate. Mai ales cand exista solutii care te ajuta sa economisesti timp si sa inlaturi eroare umana. Un exemplu autohton este Retargeting care te ajuta sa-ti lansezi campanii pe Facebook si Google din cateva click-uri si au rezultate mai bune decat reclamele setate manula pe cele doua platforme de advertising.

Nu stii valoarea clientilor!

Te uiti frecvent la costurile de achizitie de clienti noi si ti se pare ca sunt din ce in ce mai mari? Reactia ta este sa opresti campaniile pentru ca zici ca de vina este Google sau Facebook ca au crescut preturile? Gresit! Problema este ca te concentrezi atat de mult sa aduci trafic nou pe site si apoi consideri ca treaba s-a terminat!

Retentia, arma secreta a celor mai mari jucatori din piata!

De fapt, trafic nou este de 7 ori mai scump ca cel existent. In schimb, clientii pe care ii ai deja cumpara cu 90% mai frecvent, cheltuiesc de fiecare data cu 60% mai mult si genereaza cu 23% mai multe venituri ca un client nou. In ciuda acestor avantaje clare, numai 18% dintre magazinele online se focuseaza pe retentie! Recunoaste, si tu te faci “vinovat” de acelasi comportament!

Magazinul tau online nu va creste eficient daca nu faci eforturi de a-ti fideliza clientii existenti. Iar ca sa vezi rezultatele, trebuie sa fii atent la Rata de retentie si Frecventa de cumparare.

  • Rata de retentie = ((numarul total de clienti de la sfarsitul unei perioade – clientii noi din perioada respectiva)/numarul clientilor de la inceputul perioadei) x 100
  • Frecventa de cumparare = Numarul comenzilor dintr-o perioada/Numarul de clienti unici din aceiasi perioada

Scopul tau trebuie sa fie motivarea clientilor existenti sa cumpere mai des. Rezultatele sunt mai multe vanzari, dar si o presiune mai mica pe campaniile de achizitie de trafic nou.

Iar cand apelezi la o solutie precum a celor de la Retargeting.biz totul devine si mai simplu. Indiferent ca optezi pentru e-mailuri, notificati push, SMS-uri, reclame pe Facebook, Instagram sau Google, ai multiple optiuni de campanii menite sa-ti aduca mai multe vanzari, sa-ti creasca valoarea medie a comenzii si sa-ti fidelizeze clientii. Si partea cea mai tare este ca odata setate, merg fara a avea nevoie de o persoana dedicata sa le monitorizeze in permanenta.

Profita de ce ai ca sa te dezvolti inteligent!

Un alt parametru foarte important este Customer lifetime value (LTV). El este cel care te ajuta sa intelegi veniturile pe care le poate genera un client pe parcursul perioadei in care cumpara de la tine. Cu cat aceasta perioada este mai lunga, cu atat LTV-ul este mai mare.

In acelasi timp, LTV-ul iti arata cat de bine rezonezi cu clientii, cat de mult iti apreciaza acestia produsele si cum poti sa imbunatesti modul in care iti prezinti oferta. Ca proprietar de magazin online, de ce nu ai vrea sa ai astfel de informatii?

  • LTV = valoarea medie a comenzii (AOV) x numarul de comenzi x perioada in care este client

Este mai important ca niciodata sa achizitionezi cei mai buni clienti. LTV-ul te ajuta sa faci estimari legate de veniturile viitoare, sa optimizezi performanta strategiei de atragere de noi clienti si sa iei decizii inteligente.

Dar, nu uita sa mai tii cont de ceva pentru a intelege valoarea unui client. Orice magazin online, indiferent de marime, trebuie sa isi stie costul de achizitie per client (CAC), pentru ca esti profitabil daca venitul generat de acel client este mai mare decat cat te-a costat sa-l aduci pe site.

  • Costul de achizitie per client = (Costuri de marketing + Costuri de vanzari)/ Numarul de clienti noi din perioada vizata

Pentru a-ti creste magazinul online trebuie mai intai sa il faci cunoscut, ceea ce duce la o investitie in marketing, care nu face minuni peste noapte. Nu poti activa campanii de marketing si sa te astepti la cele mai mici preturi din prima sau ca intr-o zi isi fac treaba si le poti opri. Este nevoie de timp! Si tot timpul iti va aduce rezultate mai bune, la preturi mai bune!

Leave a reply