Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Generatia Y: 3 mituri digitale vs. realitate

gen-y-absorbed

Din 2015, Generatia Y (adica persoanele nascute in perioada 1980 – 2000) constituie peste 25% din populatia Americii si aproape un sfert din cea a Uniunii Europene, scrie nngroup.com. Un studiu Youbrand spune ca acesti tineri au potentialul de a cheltui 2,45 de trilioane de dolari online si sunt considerati de majoritatea lumii drept „nativi digital” (priceputi in mod natural la tot ceea ce tine de domeniul digital).

Sursa mentionata a facut un studiu de caz pe persoane nascute in perioada 1986 – 1997 si a adaugat la asta si alte cercetari similare, pentru a afla daca lucrurile stau chiar asa. Concentrandu-se pe persoane care au copilarit in anii ’90, cand tot mai multa lume folosea Internetul acasa si copiii cresteau intr-o lume saturata de online, cercetarea a luat in calcul 3 mituri:

  • Nativii digitali au abilitati sociale reduse/prefera sa evite interactiunile personale, preferandu-le pe cele digitale.
  • Nativii digitali se pricep mult mai bine la multitasking.
  • Nativii digitali au instinctul innascut al repararii oricarui computer/gadget.

Cercetarea sustine ca toate cele trei mituri sunt false!

  • Teama ca un adolescent dependent de calculator si smartphone va ajunge un adult izolat social nu este fondata. Un studiu recent al Pew Research Center a descoperit ca tinerii americani trimit mai multe mesaje ca adultii, dar suna la fel de mult folosindu-si smartphone-ul. Deci dubleaza timpul de interactiune vocal cu unul textual. Multi membri ai Generatiei Y care nu descopera singuri un raspuns la o intrebare prefera sa vorbeasca (la telefon sau pe viu) cu alta persoana, pentru a obtine informatia cu pricina: li se pare mai usor decat sa dea „search” pe Google.
  • Doua studii efectuate la universitati din California au descoperit ca Generatia Y are mai mult de o singura activitate odata mai des decat alte generatii mai batrane, dar plateste pretul pentru asta: alternarea mai multor activitati are un impact negativ asupra creierului, iar tinerii sunt mai stresati si fac greseli mai des.
  • Pew Research Center a descoperit ca tinerii sunt mai priceputi la lucruri de suprafata legate de Internet decat adultii (stiu ce e un hashtag sau cum sa faca o cautare avansata, de exemplu), dar nu se pricep mai bine la concepte de background (structura Internetului, de exemplu) decat cei mai batrani.

Concluzia studiului este ca Generatia Y are asteptari mari cand vine vorba despre interfetele online ale site-urilor si are incredere in propriile capacitati digitale, dar greseste des si nu e atat de eficienta, tocmai din cauza faptului ca se pricepe la multitasking.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply