Dezvoltarea Shein si Temu va incetini semnificativ, in 2025 (raport)
Anul viitor, rata de dezvoltare a marketplace-urilor online Shein si Temu va scadea semnificativ, estimeaza un raport publicat recent de Forrester si citat de ecommercenews.eu. Compania de cercetare cu sediul in Statele Unite scria anul trecut ca se asteapta la un boom al cheltuielilor cu amanuntul online in Europa, in urmatorii ani. In noul raport, Forrester examineaza previziunile privind comertul cu amanuntul pentru 2025.
La inceputul acestui an, Temu a atins o cota de piata mai mare decat concurentul Shein, in Franta, in doar 4 luni de la lansarea sa in tara vest-europeana. Atunci scriam ca Temu are o rata de penetrare de 11,9% in Franta, iar Shein – una de 12,8%. In tara noastra, 33% dintre romani au comandat ceva de pe platforme fast-fashion asiatice (ca Temu sau Shein), in 2023.
Ambele companii asiatice de fast-fashion s-au dezvoltat rapid in Europa. Cu toate acestea, raportul noteaza ca „plangerile cu privire la calitatea produselor, procesele de productie lipsite de etica, avantajele nedrepte legate de transportul maritim si cresterea nationalismului” fac din cele doua aplicatii de shopping online tinta grupurilor de mediu si a guvernelor. Ambele marketplace-uri au fost luate la intrebari de Comisia Europeana, iar scutirile de taxe de care profita pe batranul continent determina tari ca Germania sa insiste pentru eliminarea scutirii de taxe vamale la importurile cu o valoare de pana la 150 €, propusa de UE.
Toate aceste probleme vor incetini rata de dezvoltare a acestor platforme, noteaza Forrester. In plus, Shein sta prost apropo de incalcarea drepturilor de autor si listarea la bursa din Marea Britanie, iar Temu are costuri din ce in ce mai mari de achizitie a clientilor.
Comentarii ( 2 )
[…] alta parte, 20,5% au spus ca au facut shopping si pe platforme internationale – preferata fiind Temu (42% dintre respondentii au cumparat de aici); pe locurile urmatoare s-au plasat AliExpress (20%), […]
[…] Comisia are deja o investigatie in derulare apropo de AliExpress, noteaza ecommercenews.eu. Iar miscarea ar putea avea un impact negativ asupra dezvoltarii platformei asiatice fast-fashion in Europa, anul viitor, asa cum a estimat recent Forrester. […]