Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ce poate invata o persoana care face SEO de la una care face PPC?

Exista o povestioara amuzanta despre Ionel Bratianu: intrebat de Nicolae Iorga, in Parlament. „Ce sa invatam noi de la un inginer?”, Ionel Bratianu ar fi raspuns: „Masura, domnule profesor, masura!” (sursa).

Ce ar putea invata cineva care se ocupa de optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) de la cineva care se ocupa de Pay-Per-Click marketing (PPC)?

Cateva idei:

  • O idee, pe care am auzit-o intaia oara la Cosmin Negrescu (SEO Monitor) ar fi ca, atunci cand oamenii investesc in PCC, au tendinta sa acorde mare atentie textelor – titlu + cele doua randuri ale reclamei, iar cand investesc in SEO acorda o mult mai mica importanta descrierilor „organice” (meta description), desi au si ele un rol foarte mare, sunt vizibile in cautari si pot creste rata de click. Cu toate astea, pentru PPC profesionistii au tot felul de reguli, precum „Motivatie de a face click”, „Propozitii scurte”, „Verbe active”, „Beneficii-cheie”, „Apel la actiune”, pe cand in cazul SEO la meta descrieri poti gasi texte mult mai putin „lucrate”, fara toate invatamintele care vin din PPC.  Citeste mai multe pe tema asta aici.
  • Un alt lucru foarte util din PPC este A/B testing. O reclama Google Ads (fostul Google AdWords) are de obicei mai multe variante, din care se alege una mai performanta, apoi se tot rafineaza performantele. Metoda este utila si in SEO si UX (eXperienta Utilizatorilor).
  • Accentul pe mai multe canale. In PPC, se investeste de obicei in mai multe canale, nu doar in reclame platite Google, ci si prezenta pe alte canale, cum sunt Facebook, YouTube, Instagram. In PPC, dar si in SEO, in privinta canalelor pe care esti prezent, 1+1 > 2.
  • Obsesia pentru cifre – Analytics, conversii, procente. Iarasi, un aspect util.
  • Atentia la lucrurile mici, lucrul pe detalii e si ea de mentionat.

Despre Olivian Breda

Pe plan profesional, mă ocup de audituri de site-uri pe partea de SEO și UX (SEO - optimizare pentru motoarele de căutare / UX - uzabilitate - experiența vizitatorilor), și realizez / mă ocup de mentenanță pentru site-uri pe platforma WordPress. Cofondator al lumeaseoppc.ro și al cetd.ro. Autor pe blogul olivian.ro. Pe plan personal, caut să cresc, și pentru asta merg la evenimente, fac sport și încerc să trăiesc sănătos, fac voluntariat, citesc. Detalii despre mine pe profilul de LinkedIn: linkedin.com/in/olivian/

Follow Me

Leave a reply