raspunsuri ( 1 )

  1. Rolul catorva dintre departamentele clasice ale unui magazin online:

    • Departamentul de Marketing & PR: are rolul de a promova magazinul online, de a urmari miscarile concurentei si ale pietii de comert electronic, vezi defintia din wikipedia. Rolul acestui departament nu este defel diferit de cel al unui departament similar dintr-un magazin/business offline. Diferenta o fac instrumentele pe care le are la dispozitie, mult mai eficace decat in cazul unei afaceri offline
    • Departamentul de Programare/Dezvoltare: in general la micile magazine online partea de programare este externalizata, e un mod mai eficient de a rezolva problema sistemului informatic, e asa este cel mai bine. Practic acest departament se muta/exista in cadrul firmei care se ocupa de programare pentru magazinul online. Ce se mai poate intampla este ca in timp, datorita unui numar mare de cereri de dezvoltare de module si functii noi sa apara necesitatea unui post in cadrul magazinului online care sa centralizele cererile venite din partea tuturor departamentelor, sa fie un fel de intermediar cu firma de dezvoltare, care sa preia partea de management a bug-urilor si care este responsabil de specificatiile noilor module.
    • Departamentul de Vanzari: are rolul de a consilia clientii care suna si fac comenzi telefonice, precum si de a procesa comenzile care apar in sistemul informatic, in back-end-ul aplicatiei de e-commerce. Un departament de vanzari online poate fi format doar din operatori care lucreaza cu comenzile plasate de clienti si atat, sau pot fi cu adevarat vanzatori daca pe langa produsele din comanda acestia recomanda si alte accesorii (cross-selling si up-selling).
    • Departamentul de Documentare/Continut: este acel departament care se ocupa de publicarea produselor pe site, de alegerea unor imagini clare si atractive pentru produse, de documentarea produselor, gasirea specificatiilor tehnice la furnizori sau producatori si adaptarea lor pe formatul site-ului. Este unul dintre cele mai importante departamente ale unui magazin online pentru ca de imaginea site-ului depinde succcesul sau esecul acestuia.

    Ar mai fi de discutat putin si de departamentele de logistica/aprovizionare si de cel de gestiune/magazie. Insa sunt putine magazine online care ajung la un grad de dezvoltare unde e nevoie mai mult de un om pentru fiecare din cele 2 functii de mai sus. Ce este important de retinut este ca automatizarea sistemelor si fluxurilor din cadrul magazinului online ajuta la eliminarea sau reducerea numarului de oameni din cadrul unui departament, sau, in orice caz, la o munca foarte simpla si usor de executat, fara a mai fi nevoie de oameni super-calificati.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.