Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Amazon face mai multi bani din reclame decat din abonamentul Prime

Produsele „sponsorizate” de pe Amazon au ajuns sa populeze masiv paginile cu rezultatele cautarilor facute pe marketplace (si in aplicatia proprie), iar gigantul online a devenit un urias instrument de advertising, in ultimii 10 ani, noteaza vox.com. In prezent, advertising-ul de si Amazon Web Services sunt principalele surse de profit ale companiei. Si Amazon are planuri de viitor ambitioase, apropo de ad-uri.

In 2009, fondatorul Jeff Bezos spunea ca „publicitatea este pretul pe care il platesti pentru ca ai un produs sau un serviciu care nu e deloc remarcabil”. In 2021, Amazon a incasat 31 de miliarde $ din publicitate, cu 58% mai mult fata de anul anterior; si a devenit, astfel, al treilea cel mai mare vanzator de ad-uri online din SUa, dupa Google si Facebook. In primele 9 luni din 2022, compania a facut mai multi bani din reclame decat din Prime, Prime Video si restul abonamentelor audio si de e-book-uri la un loc!

Pe viitor, marketplace-ul online vrea sa monetizeze (via reclame video) jocurile video de pe serviciul de livestreaming service Twitch, evenimentele sportive live transmise pe Prime Video si sa aiba ad-uri audio pe Amazon Music. In plus, a investit masiv in instrumente de software in-house, care permit brandurilor sa cumpere reclame digitale extrem de targetate. Odata cu aceasta transformare, Amazon devine un jucator important si in industria de advertising, dupa ce si-a lasat amprenta in domenii ca e-commerce, logistica, entertainment, cloud computing si asistenti vocali.

Investitiile din ce in ce mai mari in aceasta directie afecteaza bugetele micilor comercianti care vand pe Amazon (care investesc cam 10-20% din vanzari in ad-uri), experienta consumatorilor care cauta ceva pe site si determina competitorii (ca Walmart sau Home Depot) sa faca la fel. Dar cine vinde pe uriasul marketplace american are toate motivele sa prefere acest ecosistem inchis, in locul reclamelor Google: spre deosebire de Google Ads, privitorii bombardati cu reclame pe Amazon chiar vor sa cumpere un anumit produs; in plus, de cele mai multe ori, dupa ce apasa pe un ad, raman pe site si achizitioneaza ceva, deci cmpania intelege mai bine ca Google ce reclame functioneaza eficient (reclamele din Google Search duc consumatorii spre site-uri e-commerce secundare, deci masurarea clara a rezultatelor e mai complicata).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply