Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Alibaba copiaza trategia Amazon dincolo de e-commerce

Noul CEO Alibaba Group – Daniel Zhang (care a preluat postul dupa ce Jack Ma a renuntat la conducere) – are o sarcina plina de provocari: dezvoltarea sectorului de cloud si a magazinelor de retail fizice marca Alibaba, citim pe asia.nikkei.com. Gigantul e-commerce chinez atrage peste 600 de milioane de utilizatori/an in magazinele sale virtuale, dar vrea sa copieze succesul de care se bucura, pe aceste planuri, Amazonul. Daniel Zhang este creatorul Singles’ Day (care a insemnat incasari de 30,8 miliarde $ in 2018, cu 27% mai mult YoY).

Ultimul trimestru al anului trecut a insemnat, pentru Amazon si Alibaba, lucruri diferite: gigantul din Seattle a avut mai multe vanzari, dar asiaticii sunt mai profitabili (cu o marja neta de profit de 28% vs. 4%). Modelul de afaceri ale celor doua marketplace-uri e-commerce este unul diferit: Amazon a investit masiv in propriile depozite (din care livreaza clientilor), Alibaba primeste un comision de la fiecare vanzator de pe site-uri ca Taobao si Tmall. Dar Amazon are o piata globala la dispozitie, in timp ce Alibaba vinde preponderent in China.

De aceea, compania crede ca trebuie sa investeasca in servicii cloud si offline acum, cat online-ul e inca puternic: nivelul profitului e-commerce va scadea, deja vanzarile retail in outlet-uri si online, in China, au crescut cu doar 9% in 2018 (si e prima data, din 2003 incoace, cand cresterea nu e una de doua cifre!). Alibaba a deschis deja centre de date in Marea Britanie, Indonezia si India, lucreaza la o a doua astfel de locatie in Japonia, opereaza servicii cloud in 19 tari si regiuni, controland 5% din sector (in timp ce Amazon controleaza 52%). In paralel, isi reduce dependenta de e-commerce investind in „noul retail”, integrand comertul online si offline, deschizand magazine fizice si supermarketuri, ca Hema, devenit intre timp Freshippo  (in care a investit peste 9 miliarde $ si in care foloseste inteligenta artificiala pentru a analiza datele legate de cumparatori si preferintele acestora).

Leave a reply