Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Alibaba copiaza trategia Amazon dincolo de e-commerce

Noul CEO Alibaba Group – Daniel Zhang (care a preluat postul dupa ce Jack Ma a renuntat la conducere) – are o sarcina plina de provocari: dezvoltarea sectorului de cloud si a magazinelor de retail fizice marca Alibaba, citim pe asia.nikkei.com. Gigantul e-commerce chinez atrage peste 600 de milioane de utilizatori/an in magazinele sale virtuale, dar vrea sa copieze succesul de care se bucura, pe aceste planuri, Amazonul. Daniel Zhang este creatorul Singles’ Day (care a insemnat incasari de 30,8 miliarde $ in 2018, cu 27% mai mult YoY).

Ultimul trimestru al anului trecut a insemnat, pentru Amazon si Alibaba, lucruri diferite: gigantul din Seattle a avut mai multe vanzari, dar asiaticii sunt mai profitabili (cu o marja neta de profit de 28% vs. 4%). Modelul de afaceri ale celor doua marketplace-uri e-commerce este unul diferit: Amazon a investit masiv in propriile depozite (din care livreaza clientilor), Alibaba primeste un comision de la fiecare vanzator de pe site-uri ca Taobao si Tmall. Dar Amazon are o piata globala la dispozitie, in timp ce Alibaba vinde preponderent in China.

De aceea, compania crede ca trebuie sa investeasca in servicii cloud si offline acum, cat online-ul e inca puternic: nivelul profitului e-commerce va scadea, deja vanzarile retail in outlet-uri si online, in China, au crescut cu doar 9% in 2018 (si e prima data, din 2003 incoace, cand cresterea nu e una de doua cifre!). Alibaba a deschis deja centre de date in Marea Britanie, Indonezia si India, lucreaza la o a doua astfel de locatie in Japonia, opereaza servicii cloud in 19 tari si regiuni, controland 5% din sector (in timp ce Amazon controleaza 52%). In paralel, isi reduce dependenta de e-commerce investind in „noul retail”, integrand comertul online si offline, deschizand magazine fizice si supermarketuri, ca Hema, devenit intre timp Freshippo  (in care a investit peste 9 miliarde $ si in care foloseste inteligenta artificiala pentru a analiza datele legate de cumparatori si preferintele acestora).

Raspunde la aceasta intrebare