Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

80% dintre influenceri nu marcheaza postarile publicitare, conform legislatiei UE (studiu)

4 din 5 influenceri de pe retelele de socializare din Europa nu dezvaluie faptul ca posteaza continut publicitar, asa cum cere legislatia Uniunii Europene, anunta searchengineland.com. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Comisia Europeana, in parteneriat cu autoritatile nationale de protectie a consumatorilor din 22 de state membre (plus Norvegia si Islanda), pe un esantion de 576 de influenceri.

Din acest total, 97% au postat continut comercial, dar doar 20% au indicat constant ca este vorba despre postari de advertising. Dintre acestia, 40% s-au asigurat ca mentiunea legata de reclama a ramas vizibila pe toata durata campaniei. 38% dintre influenceri nu au utilizat etichetele specific create pentru a marca acest continut (ca cea de „parteneriat platit”, pe Instagram), preferand sa foloseasca termeni alternativi – ca „parteneriat” (15%) sau „colaborare” (16%) – sau exprimandu-si recunostinta fata de brandul respectiv, intr-o maniera generica (11%).

„Practicile problematice de marketing demonstreaza importanta unei legislatii moderne robuste, care este adecvata pentru a asigura corectitudinea digitala pentru consumatorii online”, a transmis comisia. Cercetarea a analizat postari de pe Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X (fostul Twitter), Snapchat si Twitch. Acestea erau axate pe promovarea produselor din nisele Fashion, Lifestyle, Beauty, Food, Travel si Fitness. Studiul a descoperit ca 119 influenceri au promovat produse/activitati nesanatoase/periculoase: junk food, bauturi alcoolice, tratamente medicale/estetice, jocuri de noroc, servicii financiare/crypto trading.

In urma studiului, Comisia Europeana a transmis ca 358 dintre creatorii de continut analizati vor fi investigati suplimentar. Autoritatile nationale ii vor contacta, pentru a le solicita sa respecte legislatia care impune ca postarile publicitare sa fie marcate corespunzator (si pentru a lua masuri suplimentare si punitive, unde este cazul).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply