4 metode de a-ti fideliza clientii e-commerce
Orice comerciant online stie ca un client vechi care revine in magazinul tau si cumpara din nou este mai valoros decat un client nou. Clientii vechi sunt mai ieftin de convins, pot deveni ambasadori de brand (facandu-ti reclama gratuita) si, de obicei, cheltuie mai multi bani in mgazinul tau digital. De aceea, o relatie solida cu ai tai clienti si fidelizarea acestora sunt vitale, citim pe prestashop.com. Ce poti face in acest sens:
- Prioritizeaza departamentul de relatii cu clientii. La fel cum o experienta negativa poate determina pe cineva sa nu mai revina intr-un magazin fizic, 70% dintre clieni spun ca un departament de relatii cu clientii care isi face treaba bine ii convinge sa cumpere de acolo. Deci asigura-te ca cine intra la tine pe site gaseste raspunsuri la intrebarile pe care le are. E vital sa ai o pagina de FAQ (care sa contina informatii despre livrare, plata, retururi, etc.), dar si unul/mai multi angajati care sa raspunda la telefoanele, comentariile, mesajele si e-mail-urile primite, in timp real (afisand la vedere programul de lucru in care raspunzi la intrebarile primite). Si un chatbot e o solutie buna, daca viteza de raspuns e prioritara pentru tine (si ar trebui sa fie).
- Ofera-le recomandari personalizate. Cu cat ai mai multe date despre clientii tai, cu atat mai mult le poti recomanda produse care li s-ar potrivi, ceea ce ii va face sa simta ca esti atent la nevoile lor. Construieste-ti un profil de client care include achizitiile anterioare, cautarile de pe Google, actiunile din social media, iar apoi trimite-le recomandari personalizate de produse, dar si de articole de blog, clipuri video si alt continut interesant si util.
- Imbunatateste UX-ul magazinului tau online. Un website care functioneaza fara erori si rapid e apreciat de orice client online, avand si avantajul ca simplifica si elimina obstacolele din traseul clientului spre checkout. Foloseste culori putine si coezive, nu cere vizitatorului sa completeze formulare de inregistrare cu o tona de informatii, ofera-i cat mai multe modalitati de plata si comunica-i din start cat il costa transportul.
- Implementeaza scheme de loialitate clientelara. O astfel de strategie foloseste comunicarea constanta cu ai tai clienti (carora le oferi reduceri, sansa de a face pre-comanda, livrare gratuita), pentru a le creste retentia. Astfel de scheme sunt eficiente: 40% dintre clienti spun ca ar mai cumpara de la brandurile care le recompeseaza loialitatea. Cele mai comune tipuri de scheme de loialitate sunt: cele bazate pe puncte (clientii primesc puncte la fiecare achizitie, pe care le pot folosi ulterior), cele bazate pe sumele cheltuite (clientii primesc reduceri la achizitiile viitoare), cele impartite in clase de membri (clienti Gold, Silver si Bronze sau Membri si Membri Plus, care primesc livrare gratuita la orice comanda, de exemplu) si cele bazate pe valoare (fiecare achizitie inseamna automat si o donatie catre o organizatie caritabila).
Comentariu ( 1 )
[…] 4 metode de a-ti fideliza clientii e-commerce – ECOMpedia […]