Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

4 metode de a mentine atentia clientilor online, post-achizitie

Orice antreprenor e-commerce stie ca a castiga clienti noi este mai costisitor pentru o afacere decat a-i pastra pe cei existenti deja si a-i convinge sa cumpere de mai multe ori de la tine. De aceea, experienta post-achizitie este vitala pentru afacerile digitale, iar incantarea clientilor care au pus produsele in cosul virtual si au facut checkout-ul nu trebuie neglijata.

Corp.smartbrief.com noteaza ca, pentru a mentine atentia clientelara post-achizitie, afacerile e-commerce trebuie sa faca urmatoarele lucruri:

  1. Incepe de la checkout. Pare contraintuitiv, dar experienta post-achizitie incepe de la checkout. Ii poti cere clientului sa isi creeze un cont pe website-ul tau e-commerce, pentru ca data viitoare cand comanda sa nu-si mai introduca iar toate datele in sistem si sa piarda timpul. Astfel, obtii adrese de e-mail si numere de telefon care iti permit sa comunici cu el, sa ii trimiti newslettere, oferte si mesaje promotionale (cu acordul lui, evident) sau sa creezi un program de loializare clientelara. Evident, exista si riscul de a-l indeparta, daca ii ceri sa isi faca un cont, de aceea ii poti oferi in schimb o reducere de 10% la urmatoarea achizitie sau livrare gratuita, de exemplu.
  2. Ofera o livrare plina de avantaje. Urmatorul pas important implica livrarea comenzii online. Poti face cateva lucruri simple pentru o experienta clientelara de nota 10: ofera livrare gratuita, trimite clientilor update-uri apropo de stadiul comenzii si asigura-te ca – daca produsul nu ajunge la destinatar – acesta primeste rapid un alt produs sau banii inapoi.
  3. Experienta despachetarii trebuie sa fie memorabila. Cand produsul ajunge in mana clientului, e timpul sa-l incanti cu experienta de unboxing. Nu folosi resturi de cutii si ambalaje, trimite si un mesaj personalizat (in care ii multumesti si il rogi sa iti lase o recenzie, de exemplu), un cadou (stickere sau mostre gratuite, de exemplu), un cupon de reducere penru urmatoarea achizitie. Toate acestea il vor motiva sa revina in magazinul tau virtual.
  4. Comunicare = retentie. Daca vei crea o experienta post-cumparare pozitiva, clientii recurenti nu vor intarzia sa apara. Mentine relatia cu acestia prin e-mail marketing, SMS marketing si asigura-te ca nu ii spamezi cu mesaje nedorite. Ureaza-le „La multi ani!” de ziua lor si trimite-le un cupon de reducere/un voucher, trimite-le mesaje personalizate de Sarbatori, anunta-i din timp cand incep reducerile de Black Friday si asigura-te ca se pot dezabona oricand, rapid si usor.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] 4 metode de a mentine atentia clientilor online, post-achizitie – ECOMpedia […]

  2. […] 4 metode de a mentine atentia clientilor online, post-achizitie – ECOMpedia […]

Leave a reply