¾ dintre britanici reduc cheltuielile, iar Fashion-ul va suferi cel mai mult (raport)
Marea Britanie a evitat la mustata o recesiune, in 2022, dar presiunea financiara e din ce in ce mai mare. De aceea, 73% dintre consumatorii britanici spun ca au de gand sa cheltuie mai putin pe cumparaturi cu amanuntul, in 2023, anunta internetretailing.net.
Aceasta este concluzia care reiese din „2023 Spending and Saving Report: A forecast of the year ahead”, o cercetare marca VoucherCodes.co.uk. Nisa care va suferi cel mai mult anul acesta (din acest motiv) va fi cea de Fashion: raportul mentioneaza ca aceasta va inregistra o scadere de -6,5% YoY: de la 44,5 miliarde £ (in 2022), la 37,43 miliarde £ (pana la final de 2023). 50% dintre consumatori spun ca au de gand sa cheltuie mai putin pe haine, in cursul acestui an.
Sumele cheltuite in total in retail vor creste usor, in Marea Britanie: de la 319.79 miliarde £ (in 2022), la 319,82 miliarde £ (in 2023); dar cresterea va fi motivata in principal de inflatie, nu ce cresterea volumului de vanzari. Pe langa Fashion, alte nise din retail afectate vor fi produsele pentru Casa si gradina (41% spun ca vor cumpara mai putine produse din aceasta categorie) si cele sportive (conform unui procent de 36% dintre respondenti). Scaderile in aceste categorii vor fi de -2,9% YoY, respectiv -4,4% YoY.
Pe de alta parte, cumparaturile de alimente vor creste, cu 3,3% YoY (de la 170,91 miliarde £, in 2022, la 176,6 miliarde £, in 2023). O crestere mica va inregistra, surprinzator, si nisa Flori si cadouri (0,8% YoY).
Leave a reply