17668954_710691172424484_1710508011_o

Asa cum notam recent, industria americana de retail se restructureaza masiv: in timp ce e-commerce-ul creste anual cu 40 miliarde $ din 2014 incoace, iar Amazonul face shopping-ul online extrem de accesibil, apocalipsa retail-ului offline este evidenta. Peste 3.500 de magazine fizice se vor inchide in urmatoarele luni, in mall-urile din SUA, multi retaileri mutandu-se exclusiv pe Internet. Iar analistii Credit Suisse se asteapta ca cifra sa fie de peste 8.600 pana la finele lui 2017. Prin comparatie, in 2008 – cel mai dificil an din istorie, pana acum – s-au inchis 6.163 de magazine.

warren buffet

Moartea retail-ului traditional este confirmata si de celebrul om de afaceri Warren Buffett (86 de ani), scrie businessinsider.com. Acesta a spus ca, in 10 ani, industria de retail va arata complet diferit. „Acum, magazinul este online. Nu traiesc cu iluzia ca, peste 10 ani, situatia va arata la fel ca acum si vor exista cateva lucruri care ne vor surprinde pe traseu. Lumea a evoluat si va evolua in continuare, dar cu o viteza mai mare”, a explicat miliardarul la intalnirea anuala a Berkshire Hathaway (companie americana care detine subsidiare in domenii precum asigurari, constructii, mobila, transporturi si al carei CEO este Buffet), din Omaha (Nebraska).

Buffet este unul dintre cei mai de succes investitori din lume si, conform revistei „Forbes”, momentan este al doilea cel mai bogat om din SUA (cu o avere neta totala de 78,7 miliarde $). Si a facut deja primi pasi in retragere din domeniul retail-ului traditional: Berkshire Hathaway a vandut, in februarie, actiuni Walmart in valoare de 900 milioane $, investind miliarde de dolari in linii aeriene; acum, Buffett nu mai are aproape nicio actiune la cel mai mare retailer din lume, intr-o perioada in care Walmart se lupta sa prinda din urma competitorul Amazon. Dupa vanzare, omul de afaceri explica: „Cred ca industria retail-ului este prea dificila pentru mine, in general. Am cumparat un magazin in 1966 si am fost depasit de situatie. Am cumparat lantul Tesco, in Marea Britanie, si am fost depasit de situatie. Retail-ul este foarte dificil si cred ca este greu sa intelegi online-ul”.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)