Walmart_Store_sign

Ritmul lent in care Wal-Mart Stores Inc., cel mai mare retailer fizic din lume, paseste in lumea digitala da roade, scriu cei de la reuters.com. Compania in valoare de 218 miliarde $ – care a platit 3 milioane $ pentru a cumpara Jet.com in august anul trecut – incepe sa devina relevanta in e-commerce: vanzarile i-au crescut, competitia cu Amazon se incinge.

Pentru a detalia, in august – octombrie (imediat dupa cumpararea Jet.com), vanzarile online au crescut cu 20% fata de aceeasi perioada a lui 2015, procent aproape dublu fata de cel inregistrat in trimestrul anterior, inainte de a bate palma cu Jet. In plus, Wal-Mart a cumparat 10% din actiunile chinezilor de la JD.com si se gandesc sa repete miscarea cu indienii de la Flipkart.com. Planul este o crestere e-commerce de 20 – 30% (rata anuala compusa de crestere) in urmatorii 3 ani, axandu-se pe online si nu pe deschiderea de noi magazine fizice.

Mashable.com noteaza ca, dupa tranzactia de pe final de vara, Jet.com a lasat in urma modelul vechi al reclamelor TV si s-a orientat complet spre spatiul digital, crescand bugetul in acest domeniu de 250 de ori fata de acceasi perioada a anului trecut. Asta in timp ce rivalii de la  Amazon au facut fix pe dos: de obicei absenti de pe TV, acum gigantul e-commerce a cheltuit mai mult decat Walmart, Target si Macy’s pe reclame televizate.

In calea succesului online dorit de CEO-ul companiei Wal-Mart (Doug McMillon) si de Marc Lore  (fondatorul Jet.com, actualul head of e-commerce la Wal-Mart) mai stau doar problemele legate de serviciul relatii cu clientii si imaginea dubioasa a magazinelor fizice Walmart. In plus, nu trebuie uitat faptul ca site-ul celor de la Amazon e mai usor de utilizat, ofera optiuni de livrare mai bune si are cel mai mare numar de produse listate online din lume.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)