Veti intalni multe branduri in mediul online care ignora interactiunea pe Twitter sau lasa mentiunile si comentariile utilizatorilor pe social media fara raspuns. Acest lucru nu numai ca reflecta o calitate proasta a serviciilor asociate unui brand, ci si ignora scopul retelelor de socializare  care presupun exact angajamentul si comunicarea intr-o maniera in care pana acum nu era posibil.

Care credeti ca sunt consecintele fapului ca atatea mentiuni, postari, tweets si comentarii sunt lasate fara raspuns? Simplu: o reputatie online proasta. Platformele sociale sunt inca un mediu propice pentru a disemina informatia „din gura in gura” si un excelent canal de marketing care insa nu va avea rezultatele scontate daca plangerile sau comentariile mai putin placute sunt lasate fara raspuns.

Sutem in 2013 si acum mai mult decat oricand aveti posibilitatea de a crea un nume si o prezenta online pentru brandul dumneavoastra cu mare usurinta, ceea ce reprezinta un mare avantaj in promovarea unui business. Puteti urmari in timp real mentiunile si evolutia brandului dumneavoastra, asigurandu-va totodata ca imaginea firmei nu va avea de suferit in urma unui feedback negativ din partea consumatorilor. Si chiar daca practic este imposibil de raspuns fiecarui comment sau intrebare lansata online, interactionand cu cat mai multi utilizatori veti obtine multe aprecieri care pana la urma vor da bine pentru imaginea dumneavoastra ca si brand.

Colectarea de date cu privire la preferintele consumatorilor, trendurile din e-commerce, satisfactia clientilor si calitatea serviciilor este extrem de importanta si poate juca un rol crucial in campaniile de marketing. Cele mai populare canale unde consumatorii cauta raspunsuri pentru diverse probleme pe care le intalnesc sunt Twitter, LinkedIn si Facebook. Multi oameni considera prezenta unui brand pe retelele de socializare mult mai edificatoare decat website-ul oficialal al acestuia, ceea ce inseamna ca vor apela cel mai mult probabil la aceste retele cand vor face research despre o anumita companie sau afacere.

Mai jos va prezentam o serie de recomandari despre cum sa va ingrijiti de reputatia voastra in mediul social.

Ganditi-va de doua ori inainte sa stergeti ceva. Ati putea crede ca este in regula sa stergeti un comentariu negativ care a fost postat pe o pagina sociala asociata brandului vostru insa de multe ori acest lucru va face mai mult rau decat bine. Cea mai corecta abordare ar fi sa raspundeti comentariului si sa contactati direct persoana care a lansat afrontul pe profilul vostru.

Noutatile circula repede din gura in gura. Consumatorii care au avut parte de experiente negative cu un anumit brand tind sa-si impartaseasca parerile atat cu prietenii lor cat si in cercurile lor sociale. Review-urile, mai ales cele negative, se imprastie cu o viteza naucitoare in mediul social unde totul se intampla in timp real, si pot avea rezultate catastrofale. In plus aceste reiew-uri nu apar doar pe anumite canele de evaluare ci pot fi usor postate pe orice platforma social media. Cand va este adresat un comentariu sau mentiune online, abordati probema exact pe canalul unde a originat mesajul.

Veridicitatea primeaza: cand vi se adreseaza intrebari online, trebuie sa fiti intotdeauna sinceri in raspunsurile voastre. Prin faptul ca afisati transparenta si bunavointa dovediti ca sunteti profesionisti, lucru extrem de apreciat printre clienti si care va va aduce multiple beneficii. In egala masura, este important sa stiti sa distingeti intre comentariile false si acuzatiile nefondate si cele care sunt veridice si merita un raspuns.

In contextul actual, o prezenta activa si transparenta pe platformele de social media poate propulsa semnificativ un business. Dar folositi-va de acest mediu pentru a va proteja afacera si niciodata nu ignorati comentariile sau mentiunile care va sunt adresate online.

Sursa: http://memeburn.com/2013/07/want-to-keep-your-online-reputation-intact-dont-ignore-the-mentions/
Autor: 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)