returns

Drepturile consumatorilor si responsabilitatile vanzatorului sunt stabilite la nivel european si – fie ca esti vanzator, fie ca esti comparator online – cand vine vorba despre returnarea unui produs, cel mai important este sa stii ce spune legea, pentru a actiona in concordanta cu aceasta. Cel mai cunoscut drept folosit in e-commerce este dreptul de a returna produsele cumparate (dreptul de retragere sau denuntare unilaterala) produsele cumparate. Ce trebuie sa stie orice cumparator in legatura cu acesta? Trusted.ro a adunat laolalta 10 „porunci” pentru orice client al magazinelor online autohtone, cum ar fi:

  1. Am dreptul sa returnez aproape orice produs cumparat online. Ce face exceptie de la regula? Produsele personalizate (care au fost inscriptionate cu anumite texte sau imagini, la cererea cumparatorului), CD-urile si alte produse informatice, programele de calculator descarcate, e-book–urile, produsele perisabile (alimente, flori) si cele care nu pot fi revandute din motive de igiena.
  2. Am dreptul sa returnez produsul in 14 zile calendaristice. Conform noii legi (OUG 34/2014), termenul incepe de la data la care am intrat in posesia fizica a produselor (sau a ultimei piese din serie, daca e vorba despre un produs cu mai multe piese).
  3. Nu sunt obligat sa returnez produsul in ambalajul original. Ambalajul original poate fi considerat o constrangere pentru consumator, iar magazinul online nu are voie sa descurajeze dreptul clientului de a returna produsul conditionand asta prin trimiterea lui in ambalajul original.

Aflati ce spun celelalte 7 „porunci” ale consumatorului online pe Trusted.ro!

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)