Consumatorul contemporan isi doreste experiente de shopping in cadrul carora poate cumpara orice, oricand, de oriunde si de pe orice dispozitiv, primind apoi produsul imediat, daca s-ar putea, noteaza stitchlabs.com. Prin urmare, retailerii trebuie sa creeze o experienta omnichannel de cumparaturi care ofera clientului transparenta cand vine vorba despre stocul de produse si eficienta operationala cand vine vorba despre livrarea acestora.

Dar exista bariere semnificative in calea proftabilitatii si managerierii unei operatiuni de retail omnichannel: studii recente arata ca 77% dintre retaileri cred ca vizibilitatea inventarului e una dintre prioritatile lor de top, dar 75% dintre ei au cifre incorecte cand vine vorba despre stocul de produse; prin urmare, retailerii din intreaga lume pierd 1,75 trilioane $ annual din cauza cifrelor eronate sau netransparente legate de stocuri.

In raportul „Inventory Visibility: Unlocking Omnichannel Control & Profitability”, Stich Labs ofera solutii necesare depasirii acestor obstacole, pentru o strategie omnichannel eficienta si profitabila.

CIFRELE NE ARATA CA O STRATEGIE OMNICHANNEL ESTE VIITORUL:

  • 73% dintre consumatori cumpara ceva online cel putin 1 data/luna, iar 31% cel putin 1 data/saptamana
  • 30% dintre cumparaturile online au loc pe dispozitive mobile, iar cei care cumpara tot din magazine fizice se documenteaza pe mobile (Google scrie ca petrecem 15 ore/saptamana facand asta)
  • 55% dintre amatorii de shopping online prefera sa cumpere pe Internet de la un retailer care are si magazine fizice, in locul unuia prezent doar online
  • retailerii e-commerce care vand si pe alte 2 marketplace-uri au venituri mai mari cu 120% decat cei care alega sa vanda doar pe site-ul propriu
  • cumparatorii care cumpara pe mai multe canale au o valoare totala de viata cu 30% mai mare decat cei care aleg un singur canal de cumparare
  • retailerii care nu sunt omnichannel pierd, in medie, 10% din venituri

EXTINDEREA PE NOI CANALE PRESUPUNE DEPASIREA UNOR BARIERE:

  • pentru a nu pierde controlul asupra inventarului real si a costurilor si a nu-ti frustra clientii afisand online „Stoc 0”, toate datele companiei trebuie stranse si analizate – dar majoritatea companiilor isi analizeaza doar 12% dintre date
  • un stoc de produse vizibil este central unei afaceri de succes, iar companiile trebuie sa se asigure nu doar ca vand peste tot, ci si ca au in stoc toate produsele, pe toate canalele, iar 52% dintre retailerii recunosc ca au prea multe anunturi „Stoc 0” in magazinele lor, ceea ce le afecteaza vanzarile si loialitatea clientilor
  • intr-o lume in care 64% dintre clienti considera ca rapiditatea livrarii produsului cumparat online e importanta, livrarea profitabila a comenzilor omnichannel e o realitate doar pentru 19% din primii 250 de retaileri de succes

SOLUTIA PROFTABILITATII OMNICHANNEL STA IN:

  • un sistem integrat de centralizare – o singura platforma analitica, un singur depozit, departamente unificate pentru toate canelele, pentru a asigura fluidizare
  • operatiuni automatizate – timpul inseamna bani, deci fluxul de produse si cel de bani trebuie urmarit nu prin metode vechi (Excel-uri realizate manual, de exemplu), ci prin operatiuni automatizate, care maresc productivitatea
  • vizibilitate cat mai mare a stocului si control excelent al acestuia – costurile sunt tintute sub control daca depozitele nu sunt umplute cu prea multe/putine produse, ceea ce inseamna un inventar tinut sub control; retailerii trebuie sa stie constant ce produse au in ce depozit, in ce magazin fizic, pe ce site/marketplace si sa poata evalua care dintre ele se vand cel mai bine si unde

inventoryvisibility_infographic

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)