O strategie de vanzare online nu mai este optionala, ci obligatorie pentru companiile care vand bunuri de consum, decreteaza retail.emarketer.com. Conform unui studiu Nielsen publicat recent („Total Consumer Report”), in SUA, in anul fiscal incheiat in mai 2017, industria bunurilor de larg consum achizitionate cel mai des, cu o durata redusa de stocare (FMCG) s-a dezvoltat masiv datorita online-ului (89% din crestere s-a datorat acestuia). In total, s-au cumparat cu 32% mai multe astfel de bunuri online fata de anul fiscal 2016. Asta in timp ce vanzarile de alimente si alte bunuri de consum a scazut usor, cu 1 miliard $ (atingand suma de 771 miliarde).

19d777e0-b945-40af-ae77-e1c1492bc74e

Orice strategie FMCG care nu ia deja in calcul e-commerce-ul este in pierdere, cred cei de la Nielsen. Cumpararea recenta a companiei Whole Foods de catre Amazon, cu 13,7 miliarde $ este inca o dovada ca gigantul online din Seattle a reactionat rapid la dezvoltarea sectorului cumparaturilor alimentare pe Internet. Prin comparatie, in SUA, in anul fiscal 2017, s-au vandut:

  • online – cu 2,4 miliarde $ mai multe alimente si bauturi ambalate
  • offline – cu 619 milioane $ mai multe alimente si bauturi ambalate
  • online – cu 3,4 miliarde $ mai multe produse de ingrijire a animalelor
  • offline – cu 317 milioane $ mai multe produse de ingrijire a animalelor
  • online – cu 1,8 miliarde $ mai multe produse de ingrijire personala
  • offline – cu 300 milioane $ mai multe produse de ingrijire personala
  • online – cu 1,6 miliarde $ mai multe cosmetice
  • offline – cu 168 milioane $ mai putine cosmetice

bbabf322-7c9b-4d64-a4c9-c25cdfe4a014 Americanii cumpara online 28% dintre produsele cosmetice, 27% dintre produsele de ingrijire a animalelor, peste 10% dintre produsele de ingrijire personala, sanatate si curatenie si 3% dintre alimentele ambalate. In urmatorii 10 ani, Nielsen estimeaza ca numarul americanilor care vor cumpara alimente online se va tripla.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)