IPhone_6_unboxing

Pe final de 2015, analistii in comertul online au tras linie si au adunat: vin Sarbatorile si felul in care consumatorul – nedespartit de telefonul lui mobil – se informeaza in legatura cu viitoarele cumparaturi anunta 3 tendinte in e-commerce, scrie thinkwithgoogle.com. Analizand date Google Analytics si un sondaj de opinie Ipsos MediaCT, Matt Lawson (Director de Marketing si Performanta la Google) anunta comerciantii sa nu uite de urmatoarele 3 elemente:

  1. Telefonul mobil elimina maratoanele de cumparaturi de Sarbatori. In loc sa piarda ore intregi la mall sau supermarket, cumparatorii opteaza pentru micro-momente de cumparaturi. Smartphone-ul este unealta de baza in decizia de a cumpara ceva, atunci, din respectivul magazin, iar in SUA 30% din cumparaturile online se fac exclusiv pe telefoane mobile. 54% dintre cei care vor cheltui bani pe cadouri de Sarbatori vor face asta in calupuri micute, de-a lungul zilei, cand vor sta cu ochii in ecranul propriului smartphone. Nu-i grabeste nimeni sa cumpere, deci documentarea incepe din timp, de la finele lui noiembrie.
  2. Smartphone-ul dinamizeaza shopping-ul. Fata de 2014, anul acesta s-au cautat cu 120% mai multe produse online, folosindu-se smartphone-urile: inainte sa cumparam (din magazine fizice ori online), comparam preturi, citim review-uri, verificam chiar in magazin ultimele detalii. Lantul american de magazine Target a descoperit ca trei sferturi dintre clienti intra mai intai pe site-ul Target pentru documentare si ca 82% dintre posesorii de telefoane smart le vor folosi in timp ce se afla in magazinul propriu-zis. Datele Google spun ca duminica e ziua nr. 1 pentru shopping-ul pe mobil.
  3. YouTube-ul este noul manual de utilizare. Nu stii exact cum arata produsul pe care vrei sa-l cumperi de pe un anume site? Nu-i bai, intri pe YouTube, vezi pe viu cum e scos din cutie si analizat, afli la cald reactii si impresii de la alt cumparator si te decizi. Consumatorii se orienteaza tot mai des spre site-ul amintit: 1 din 4 cumparatori spune ca, in lipsa de idei pentru cadouri, intra pe YouTube; si 64% dintre posesorii de smartphone-uri care apeleaza la acest site, prefera sa urmareasca un video explicativ, in loc sa citeasca manualul de utilizare al produsului, de exemplu. Anul acesta, americani au urmarit timp de 60 de milioane de ore clipuri video in care produsul e scos din cutie si analizat (ceea ce se traduce in 1,1 miliarde de vizualizari!).
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)