Vanzarile din e-commerce au atins, in 2012, valoarea de 700 de milioane de dolari in Vietnam, arata un raport recent al Agentiei de E-Commerce si Tehnologia Informatiei din Vietnam (VECITA). Acelasi raport estimeaza ca veniturile din e-commerce in aceasta tara vor ajunge, pana in 2015, la nu mai putin de 1,3 miliarde de dolari.


Sursa foto: Pagina de Facebook "Asia eCommerce Conference"

In ciuda acestor cifre favorabile, trebuie spus ca e-commerce-ul in Vietnam se loveste si de o serie de obstacole. In primul rand, economia acestei tari este inca una a banilor lichizi. Forma de plata dominanta pe aceasta piata este cash, la livrare. Doar unul din zece consumatori (11,8%) plateste cu cardul sau foloseste metode care nu presupun lichiditati. Totusi, viitorul pare sa aduca vesti bune pentru platile online in aceasta tara. Mobivi si NganLuong sunt doi dintre jucatorii care fac tot posibilul sa popularizeze platforme de plata usor de folosit de catre consumatori, dar si de catre comercianti.

O a doua bariera este cea legata de varsta. Desi 31 de milioane de persoane au acces la Internet, cei mai multi dintre acestia sunt foarte tineri, din randul elevilor sau la inceputul carierei. Astfel, salariile, in caz ca ele exista, sunt mici. Un al treilea obstacol este reticenta fundamentala fata de continutul digital in sine.

Pe de alta parte, o mare parte a cresterii pe piata de e-commerce din Vietnam se datoreaza cumparaturilor in grup sau „group buying”. Cresterea pe acest segment a fost de 700-800% pe an, comparativ cu 200-300% pentru e-commerce-ul clasic. In cativa ani, vietnamezii vor avea mai multa incredere in cumparaturile online, iar vanzarile pe Internet vor creste intr-un ritm constant.

In comparatie cu alte tari din regiune, vanzarile realizate la acest moment de industria de e-commerce din Vietanam nu par impresionante, dar trebuie luat in calcul faptul ca performanta este una buna daca ne raportam si la populatia de 90 de milioane de locuitori.

Indonezia, de exemplu, cu o populatie de 240 de milioane de locuitori, a vandut in 2012 de un miliard de dolari. La alt nivel, chinezii au cheltuit, in acelasi an, doar in magazinele B2C, peste 100 de miliarde de dolari, in timp ce, la nivel mondial, 2012 a adus vanzari de peste un trilion de dolari.

In comparatie cu cifrele de mai sus, industria de e-commerce din Romania  (doar platile online cu cardul) a realizat, in 2012, vanzari de 218 milioane de euro, iar in 2011, de 157 milioane de euro (cifre raportate de Romcard).

Sursa articol: http://www.techinasia.com/ecommerce-sales-vietnam-hit-700-million-reach-13-billion-2015/

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)