Alibaba

In al treilea trimestru al anului trecut (iulie – septembrie 2016), Alibaba a avut venituri totale de 53,25 miliarde RMB, adica 7,67 miliarde $, cu 54% mai mari decat in aceeasi perioada a anului anterior – cifra care depaseste estimarile analistilor in domeniu (de 50,4 miliarde RMB), aflam de pe techcrunch.com. Nu este de mirare ca gigantul online chinez si-a modificat rapid proiectiile asupra veniturilor totale pe 2017, de la o crestere de 48%, la una de 53%.

Principala sursa de venit a celor de la Alibaba este e-commerce-ul, marketplace-urile sale avand 493 de milioane de utilizatori lunari (din care, 443 milioane sunt cumparatori activi) si aducandu-i 46,58 miliarde RMB (adica 6,71 miliarde $) in Q3 2016, cu 45% mai mutl decat in aceeasi perioada din 2015. Asta avand in vedere ca intreaga China are 731 de milioane de utilizatori de Internet, 95% dintre ei utilizand dispozitive mobile pentru acces.

Cifrele vor fi uriase si pentru Q4 2016, dupa ce Alibaba a mai bifat un record de Singles Day, pe 11 noiembrie: a avut vanzari totale de 120,7 RMB (adica 17,73 miliarde $, cu 32% mai mult decat cea de anul trecut).

Alte domenii de activitate in care investeste compania Alibaba sunt:

  • cloud-ul (Aliyun) – spatiu competitiv, dominat de Amazon, Google si Microsoft, care a adus chinezilor venituri mai mari cu 115%, de 1,76 miliarde RMB (254 milioane $); cifra este aproape cu 50% mai mare decat cea din Q2 2016
  • digital media si entertainment-ul – unde veniturile au crescut cu 273%, pana la 4,1 miliarde RMB (585 milioane $)
  • prezenta offline – compania vrea sa cumpere unul dintre cele mai mari lanturi de magazine din China, Intime, oferind 2,6 milioane $ proprietarilor; detine deja un procent din actiuni, de acum trei ani, si a platit pe ele 692 milioane $
  • Koubei – platforma de comert local a avut venituri de 73,1 miliarde RMB (10,5 miliarde $) in Q3, cu 52% mai mult fata de Q3 2015
Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)