Alibaba

Ultimul semestru al lui 2015 a adus vesti excelente pentru chinezii de la Alibaba Group, scrie nytimes.com. Cifrele facute publice de retailerul asiatic anunta dublarea venitului net si incasari mai mari cu aproape o treime fata de aceeasi perioada din 2014, in perioada octombrie – decembrie, semn ca economia Chinei este in crestere, chiar daca sectorul industrial al economiei e in scadere, puterea yuanului scade si Indexul Compozit Shanghai (indexul tuturor actiunilor de la bursa din Shanghai) a ajuns la cel mai mic nivel din ultimele 12 luni.

„(In acest semestru,) Alibaba Group a avut peste 400 de milioane de cumparatori activi. Incasarile au crescut cu 32% fata de anul trecut”, a transmis compania, intr-un comunicat de presa. Astfel, la finele anului clientii companiei au cumparat bunuri in valoare de 149 de miliarde $, volumul brut al marfurilor tranzactionate pe site crescand cu 23% fata de aceeasi perioada a anului trecut. 68% dintre aceste produse au fost cumparate pe dispozitive mobile. Venitul net a crescut cu 108% fata de aceleasi 3 luni din 2014. In ultimele trei luni ale anului trecut, incasarile via dispozitive mobile au crescut cu 192% pentru Alibaba!

In toate cele 12 luni ale anului, site-urile grupului chinezesc au vandut marfuri in valoare de aproape 449 de miliarde $ – cifra mai mare decat cea estimata pentru piata de retail americana (350 de miliarde $) – si produsele vandute pe site-urile Alibaba au consitituit 76% din totalul marfurilor vandute online in China (adica din 598 de miliarde $), conform Biroului National de Statistica al acestei tari.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)