dollar shave club

Aparuta acum 5 ani, compania Dollar Shave Club, un start-up cu putini angajati, care vinde lame de ras si produse de ingrijire barbatesti, a fost cumparata pe bani buni de gigantul Unilever, scrie nytimes.com: 1 milion $. Start-up-ul originar din Venice (California) si functioneaza simplu: alegi un tip de lama de ras (cu 2 lame – 1$, cu 4 lame – 2$ sau cu 6 lame – 9$), compania iti da gratuit un maner pentru ele si ti le trimite acasa gratis (cu exceptia celui mai ieftin tip, unde te mai costa 2 $ livrarea), iar apoi lunar (sau in perioada aleasa de tine) iti vin acasa pachete cu lame de schimb (4 sau 5 bucati).

Dollar Shave Club a fost un fenomen in industria produselor de ingrijire barbatesti: Gillette domina piata in 2011, cand Mark Levine si Michael Dubin s-au gandit la acest abonament pentru lame de ras, mult mai ieftin decat pachetele de gen din magazine (care ajung si la 20$). Reclama plina de umor postata gratuit, in 2012, pe YouTube, de Dubin a cucerit lumea: compania a primit, in 24 de ore, peste 12.000 de comenzi, adica mai multe decat putea face fata.

Acum, compania are peste 3 milioane de clienti, doar 190 de angajati, 8% din piata si functioneaza extrem de eficient: lamele sunt facute in Coreea de Sud de Dorco, de distributie se ocupa o companie din Kentucky. Astfel de brand-uri sunt companiile viitorului, mai scrie site-ul mentionat anterior – iti faci reclama gratis pe YouTube, produci ieftin in fabrici din diverse locuri ale globului, livrezi usor prin posta, vinzi ieftin prin Internet. TechCrunch scrie ca si in domeniul alimentar brand-urile mari pierd teren in fata jucatorilor mai mici de pe piata: in ultimii 5 ani, in 42 din cele 54 de categorii alimentare relevante, companiile uriase au fost zgaltaite de pe podium de unele micute.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)