Gigantul chinez Jingdong (fost 360buy) ofera livrarea produselor in aceeasi zi, pentru cel putin 25 de orase si, mai mult de atat, in sase mari orase (printre care si Beijing si Shanghai) a ajuns sa poata livra chiar si la trei ore de la comanda.

Pentru a primi produsele in aceeasi zi (in orasele care beneficiaza de aceasta oferta), consumatorii pot face comanda pana in ora 15:00, iar produsele le sunt livrate in intervalul 19:00 – 22:00. Mai mult decat atat, tot procesul poate fi urmarit pe harta, iar curierul poate fi contactat oricand.

Jingdong este unul dintre cele mai mari site-uri de e-commerce b2c din China si a trecut in luna martie printr-un proces de rebranding, renuntand la vechiul nume de 360buy.com. Domeniul vechi inca exista, dar face un redirect catre noua adresa: jd.com.

In Statele Unite, Amazon inca testeaza apele cu livrarea in aceeasi zi, iar Google a lansat un proiect pilot in acest sens intr-un singur oras: San Francisco. Deliv, un start-up finantat prin crowdsourcing, se dedica exclusiv acestei provocari logistice, iar daca marile companii vor incepe sa ofere la scara larga acest serviciu, unii specialisti preconizeaza distrugerea comertului gandit exclusiv local.

In China, efectele acestor initiative sunt foarte vizibile la nivel de competitori, Jingdong luptandu-se constant cu Taobao si Tmall (branduri sub grupul Alibaba) si gigantii produselor electronice - Some si Suning.

Jingdong, care a strans mai mult de doua miliarde de dolari in capital de risc, si tot nu este profitabil, are multe de pierdut in aceasta schema. Scena sectorului chinezesc de e-commerce a fost caracterizata in ultimii ani de razboaie sangeroase privind politica de preturi.

Gurile rele spun ca Jingdong a crescut prea mult, prea repede. Intr-adevar, in China exista o nevoie reala pentru e-commerce, dar aici infrastructura de retail nu este bine pusa la punct, iar piata este inundata de magazine online. Astfel, supravietuirea in comertul online in aceasta tara s-ar putea sa depinda nu de cele mai bune oferte si servicii, ci de cine are buzunarele mai adanci si isi permite sa astepte disparitia celorlalti.

Desi se asteapta ca Jingdong sa treaca pe profit de la sfarsitul acestui an, unii analisti nu cred ca va fi listat la bursa mai devreme de 2014, intrucat majoritatea eforturilor sunt indreptate spre logistica si construirea retelei de distributie.

Noul obiectiv de livrare in trei ore ar putea amana listarea la bursa mai tarziu de 2014 si, desi el suna bine pentru consumatori, Jingdong s-ar putea sa nu aiba o viata usoara pe partea organizationala.

Sursa articol: http://pandodaily.com/2013/05/31/same-day-deliverys-for-suckers-now-a-chinese-ecommerce-giant-has-three-hour-delivery/

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)