Din totalul de 66% dintre utilizatorii de Internet din tarile Uniunii Europene care au cumparat/comandat online bunuri/servicii pentru uz personal in 2016 (conform celor mai noi date ale oficiului european de statistica Eurostat), 32% au facut cumparaturi in alte state, in afara propriei tari (fata de 25%, in 2012). Cumparaturile transfrontaliere sunt un indicator al functionarii optime a pietei unice de e-commerce si a modului in care consumatorii profita de preturile mai mici din alte tari si de varietatea de produse care le este pusa la dispozitie.

Majoritatea, adica 89%, au cumparat din propria lor tara, cu 2% mai putin fata de 2012. O crestere semnificativa se observa in dreptul cumparaturilor de la vanzatori din alte tari membre UE (in 2012, procentul era de 25%, acum a ajuns la 32%) si al cumparaturilor din tari din afara UE (de la 13% in 2012, s-a ajuns la 20% in 2016). National_and_cross-border_purchases_by_e-shoppers Aproape 7 din 10 persoane (adica 68%) au declarat ca nu au avut nicio problema in ultimele 12 luni cumparand online. Problemele cel mai des intalnite la shopping-ul online in UE au fost:

  • livrarea mai lenta decat s-a promis in momentul cumpararii (17%)
  • probleme tehnice cu site-ul la comanda/plata (13%)
  • primirea de produse gresite sau defecte (9%)
  • gasirea cu dificultate a informatiilor despre garantie/alte drepturi legale (5%)
  • costuri finale mai mari decat li s-a indicat initial (4%)
  • dificultati in a face o plangere/a cere dreptate dupa o plangere (4%)
  • retaileri straini care nu vand in tara lor/probleme legate de frauda (3%)

    Problems_encountered_when_buying_over_the_internet

Sondajul Eurostat pe 2016 a fost efectuat pe 156.152 de gospodarii din cele 28 de state membre UE (plus Norvegia, Macedonia si Turcia), care contin cel putin o persoana de 16 – 74 de ani, si 203.798 persoane de 16 – 74 de ani din uniune.

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)