Legislatia romaneasca in materie de e-commerce este adaptata aproape integral la cea din spatiul comunitar european, dar sunt unele cazuri, precum cel al agentiilor turistice online, in care clientii trebuie sa dea dovada de mai multa vigilenta. In ultimii 2 ani, trei agentii de turism si-au lasat turistii fara vacante, cel mai recent exemplu fiind unul recent (Ministerul Turismului a anuntat ca a retras licenta de functionare pentru o agentie care a pagubit zeci de clienti care platisera chiar si peste 1.500 € pentru excursii in tari exotice), transmite TRUSTED.ro intr-un comunicat de presa.

Inainte de a cumpara o excursie online sau un bilet de avion, clientii pot verifica respectabilitatea acelui site de turism prin urmatoarele metode simple si la indemana:

  1. Detine o licenta valabila emisa de Autoritatea Nationala pentru Turism si o afiseaza pe site (sau precizeaza pe site numarul acesteia). Este important ca accesul la licenta sa fie foarte usor pentru client; ideal ar fi sa existe un link direct de pe prima pagina.

  2. Detine o polita valabila privind asigurarea turistilor, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism. Polita trebuie reinnoita anual. Ar trebuie sa existe aceleasi conditii de vizibilitate ca mai sus.

  3. Ofera clientului un exemplar al contractului de prestari servicii turistice, in momentul cumpararii pachetului de servicii turistice. Contractul poate fi transmis si prin e-mail si nu trebuie semnat de parti. Fiind un contract de adeziune, si acesta ar trebui sa fie disponibil online, pe pagina furnizorului de servicii turistice.

  4. Gaseste toate detaliile despre firma pe pagina de contact: denumirea firmei, datele de inregistrare la Registrul Comertului sau ANAF, capitalul social si adresa.

  5. Verifica opiniile altor clienti despre firma respectiva pe site-uri specializate. Mai multe studii europene si americane recente arata ca oamenii capata incredere daca afla opinia altor consumatori. Fie ca va uitati pe site-uri specializate pentru turism, de tipul TripAdvisor.com sau Booking.com, fie ca verificati opiniile pe site-uri specializate romanesti, cum este sistemul opiniideincredere.ro, ar fi bine sa aveti incredere in pareri care sunt gestionate obiectiv de alta parte decat de firma care le primeste.

  6. Ii raspunde cineva in timp util la e-mail/telefon. Un contact ne-intermediat cu un angajat al firmei de turism este recomandat, inainte de a plasa comanda pe site. Astfel, clientul poate observa cat de rapizi sunt oamenii care lucreaza acolo, ce ton folosesc in comunicare, daca au raspuns la intrebari etc.

Infografic-Cum-verific-site-turism

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)