Lisa Pearson, Chief Marketing Officer la Bazaarvoice a alcatuit o colectie de  articole interesante pe care le-a impartasit cu cititorii despre mobile commerce:

Activitatea in mobile, vanzarile explodeaza pe unele site-uri de commerce, de la an la ande Steven Smith, pentru "Mobile Marketing Daily"

Utilizarea telefoanelor mobile si a tabletelor pentru a cumpara online a crescut dramatic. Articolul semnaleaza o crestere cu 5% a vizitelor mobile pentru a studia site-urile de comert, in doar o luna. Anual, ei au raportat o crestere cu 84% a vizitelor de pe smartphone-uri si cu 49% de pe tablete pentru site-urile de retail.

Statisticile au aratat ca acesti vizitatori de pe mobile nu au fost orice fel de privitori. Comenzile fizice facute online in ultimul an au urcat cu mai mult de 100% de pe smartphone-uri si mai multe de 60% de pe tablete. Cu tot mai importantele sezoane de cumparaturi reintoarcerea la scoala si vacanta, care se apropie repede, brandurile si retailerii nu-si permit sa piarda un numar semnificativ de cumparatori, in special mamici, care se bazeaza pe mobile mai mult ca niciodata.

Tendintele de achizitii online in randul adolescentilor - Marcia Kaplan, in "Practical eCommerce"

Pe langa mame, o alta categorie care a contribuit la cresterea enorma in mobile commerce sunt adolescentii. Intr-un studiu din acest an, 79% dintre adolescente si 76% dintre adolescenti au spus ca au cumparat online. Orice tip de telefon mobil este principalul mod de acces la internet pentru 25% dintre cei cu varsta intre 12 ani si 17 ani. De asemenea, majoritatea adolescentilor detin dispozitive mobile, ca iPhone, 48%, si orice tip de tableta, 58%. Kaplan spune: "Adolescentii sunt rareori deconectati de la dispozitivele mobile, asa ca cel mai bine este sa personalizezi site-urile pentru utilizatorii de mobile. Dispozitivele mobile sunt folosite pentru navigare, cumparare, cautarea de cupoane si inregistrarea locurilor unde sunt cu prietenii pentru a obtine mai multe vizualizari".

Provocarile de mobile se multiplica pentru retaileri odata cu email-ul - Lauren Johnson, "Mobile Commerce Daily"

Odata cu cresterea cumparaturilor pe mobile, email marketing-ul poate fi extrem de valoros in a ajunge la consumatori prin intermediul dispozitivelor. Unul din zece consumatori din Statele Unite ale Americii isi citeste cel mai des email-urile de pe dispozitivul lui mobil. In al doilea rand, 63% sunt direct interesati sa achizitioneze pornind de la un email care a fost deschis pe dispozitivul lor mobil.

Consumatorii solicita calitate, asa ca 30% se vor dezabona de la newsletter, daca primesc un email care nu este mobile responsive (n.r. - design responsive). Asa cum noi am provaduit de multe ori, brandurile trebuie sa-si pregateasca marketingul si site-urile pentru a satisface nevoile consumatorilor de a fi prezenti pe mai multe canale. Probabil sa le dai consumatorilor posibilitatea sa aleaga intre HTML si text, atunci cand se inscriu la newsletter-ul tau, deoarece textul se incarca mai usor pe smartphone-uri. Si, bineinteles, foloseste responsive design-ul pentru a-ti face site-ul sa functioneze de pe orice ecran.

Fenomenul mobile: Cum sa iesi in evidenta - Rimma Kats, "Mobile Marketer"

Cresterea mobile-ului a avut un asemenea impact in ultimele trei sase luni incat orice brand sau retailer fara o strategie de marketing mobile este deja cu mult in urma. Potrivit lui Kats, cheia pentru a iesi in fata, este "conectarea mobile marketing-ului cu mobile commerce-ul prin care sa se actioneze".

In timp ce multe dintre marile branduri genereaza vanzari bune prin mobile, unii dintre retailerii mai mici de-abia urca la bord. Pe masura ce apar tehnologii noi si imbunatatite, marketerii nu doar vor incepe sa vada valoarea in a fi mobile friendly, dar vor avea, de asemenea, o tranzitie mai usoara spre acest proces. Dar, pentru a avea succes, marketerii trebuie sa realizeze ca mobile-ul este important - una dintre cele mai importante tendinte care se dezvolta - si ca vor avea nevoie de timp pentru a-si perfectiona strategiile. In loc sa-si urmeze competitia, merita sa fie fata acestora.

Kats spune: "Sa fii in fata grupului necesita o masurare atenta si urmarirea tuturor formelor de rezultate ale campaniilor precum si urmarirea raspunsurilor consumatorului la aceste campanii".

Nu te invarti prea mult si nu astepta pana cand competitorii iti iau aurul. Incepe sa experimentezi acum, masoara rezultatele, esueaza repede si perfectioneaza-ti strategia de mobile.

Sursa: http://blog.bazaarvoice.com/2013/07/15/trends-in-mobile-commerce-and-why-brands-have-to-get-mobile-now/
Autor: Lisa Pearson 

Daca ti se pare interesant te rugam sa dai un share. Multumim :)