Conform furnizorului de solutii de rating-uri si de recenzii Bazaarvoice, 84% dintre cumparatorii de Craciun vor cauta cadouri si idei de cadouri cu mult timp inainte sa faca o achizitie, ceea ce creeaza o oportunitate importanta pentru retailerii de pe internet. Numai ca pentru a incasa din vanzarile de Craciun, comerciantii trebuie sa inceapa executarea coordonata a campaniilor de marketing chiar acum.

Nu este prea devreme sa se inceapa pregatirea pentru sezonul cumparaturilor de Craciun care incepe la sfarsitul lunii octombrie si, in unele cazuri, continua chiar dupa 25 decembrie. De exemplu, Bazaarvoice a inceput deja sa-si incurajeze clientii sa inceapa planificarea si executarea campaniilor de marketing de sarbatori printr-un nou raport, concentrat pe producerea de continut de social media si de castigare a increderii inainte de Craciun.

Dupa cum pare sa fi inteles Bazaarvoice, este un lucru pentru un retailer sa recunoasca nevoia de a planui pentru Craciun, dar ceva complet diferit sa stie in ce strategii si tactici de marketing sa se angajeze.

Asemanator, si editorul colaborator Dale Traxler i-a incurajat recent pe comerciantii online sa inceapa pregatirea pentru sezonul de cumparaturi de Craciun in forta, in "Pregateste-te din august pentru vanzarile de sarbatori". Incurajarea lui Traxler ar trebui sa-i determine pe antreprenorii si marketerii din ecommerce sa recunoasca nevoia de a incepe sa lucreze la promotiile de Sarbatori.

Dintre zecile de sfaturi de marketing, idei si sugestii despre cum sa se faca marketing-ul pentru Craciunul 2013, trei strategii speciale pot da cea mai mare speranta retailerilor online de dimensiuni mici si mijlocii:

  • Marketing-ul pentru clientii vechi
  • Inbound marketing-ul
  • Pay-per-click advertising.

Aceste strategii sunt fie relativ ieftine, fie pot fi mentinute intr-un buget rezonabil. Fiecare strategie ar trebui sa creasca traficul site-ului, si pot fi o sursa de vanzari.

A. Marketing-ul pentru consumatorii deja existenti

Consumatorii loiali, vechi, stiuti sunt, de obicei, cea mai buna sursa de venit pentru un retailer. In Statele Unite ale Americii, circa 41% dintre veniturile retailerilor din ecommerce provin de la consumatorii care revin. Acesti consumatori, de obicei, reprezinta doar 8% dintre vizitatorii site-ului, potrivit Raportului Indexul Digital al Adobe (Adobe's Digital Index Report), "ROI-ul de la Marketing la consumatori online actuali" ("The ROI from Marketing to Existing Online Customers").

Adobe a mai descoperit ca vizitatorii care se intorc cheltuiesc per vizita de trei - cinci ori mai mult decat cei noi. Pentru a te adresa clientilor proprii, directioneaza eforturile de marketing catre email, social media, iar, daca ai abonati, SMS-uri.

Pentru email, panifica o serie de email-uri incepand de-acum incolo prin care sa urmareste sa realizezi urmatoarele trei obiective:

  1. Sa incurajezi cumparatori sa caute lichidarile din pre-sarbatori
  2. Sa introduci sau sa faci o avanpremiera a produselor noi sau imbunatatite
  3. Sa incurajezi implicarea in continutul de pe blog-uri si din social media care vor fi un punct central in sugestiile de sarbatori.

Furnizorul de servicii de email Expert Target a realizat un calendar al email-urilor de sarbatori care poate da mai multe idei de email specifice.

Pentru blog-uri si social media, intreaba consumatorii cunoscuti care folosesc Facebook si Pinterest sa inceapa crearea unei liste de dorinte cu produsele pe care le ar vrea sa le primeasca drept cadouri de acest Craciun. De asemenea, roaga-i sa dea idei si sugestii de cadouri. Strange cele mai bune liste cu dorinte si sugestii de cadouri in posturi pe blog.

SMS-urile reprezinta o oportunitate importanta pentru retaileri. Tipic, cumparatorii raspund unui SMS in 90 de secunde. Imagineaza-ti ce ar putea insemna pentru un retailer comunicarea exclusiv a ofertelor exclusive de Black Friday sau Cyber Monday? Daca ai o lista de SMS, planifica, saptamanal, o oferta de sarbatori exclusiva in a doua jumatate a lunii noiembrie sau in prima parte a lui decembrie.

B. Inbound marketing-ul

Acest tip de marketing urmareste sa atraga noi consumatori prin continut precum posturile de pe blog, clipurile video sau alte materiale utile. Conceptul este simplu, adauga continut site-ului tau de ecommerce care va atrage consumatorii de pe motoarele de cautare si din gura in gura. Ideea este ca un numar semnificativ dintre consumatorii potentiali vor utiliza motoarele de cautare sau recomandarile de la prieteni pentru a gasi idei de cadouri sau chiar pentru o reteta de prajitura cu fructe.

De exemplu, un retailer poate publica un post pe blog despre cinci momente cand este adecvat sa se daruiasca o prajitura de fructe drept cadou de Craciun sau un video despre cum sa alegi aparatura pentru un pescar de pe lista ta de cumparaturi de Craciun. Publicat in august sau septembrie, acest continut ar urca in topul rezultatelor de cautari in noiembrie si decembrie.

C. Publicitatea pay-per-click (PPC)

Spre deosebire de precentele doua strategii de marketing, aceasta forma de promovare s-ar putea sa coste relativ mai mult si sa aiba rate de conversie mai reduse, dar pentru sezonul de Craciun ar trebui sa fie realmente parte a mixului de marketing.

In prezent, ia in considerare sa incepi campanii de PPC mici, de testare de cuvinte cheie. Marketing-ul PPC necesita un contingent semnificativ de monitorizare, pe masura ce modifici cuvintele cheie, experimentezi cu text si imagini si reorientezi obiectivele consumatorului.

Desi aproape sigur te vei dori sa incluzi Google Adwords in mix-ul de marketing, uita-te si la retelele alternative. De exemplu, posturile promovate pe Facebook pot fi si ele intrumente de conversie (n.r. - din vizitatori in clienti) si tind sa aiba efectul rezidual de crestere a numarului de adepti de pe Facebook.

Sursa: http://www.practicalecommerce.com/articles/4143-3-Christmas-Ecommerce-Marketing-Strategies